arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

رییس شورای شهر شیراز:‌پرونده سیل به انفصال شهردار منجر نمی‌شود

رییس شورای شهر شیراز گفت: قطعا پرونده سیل فروردین ۹۸ در شیراز به انفصال شهردار این کلانشهر منجر نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای شهر شیراز:‌پرونده سیل به انفصال شهردار منجر نمی‌شودعبدالرزاق موسوی یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: پرونده سیل شیراز که در دستگاه قضایی جریان دارد بزودی بسته خواهد شد و  هیچ احتمالی در خصوص انفصال شهردار شیراز براثر پرونده سیل وجود ندارد.

این حقوقدان ادامه داد:‌اگر احیانا چنین موضوعی نیز پیش آید گزینه های زیادی برای جایگزینی وی وجود دارد.

موسوی اظهار داشت: مدیریت شهری شیراز در سیلاب فروردین ۹۸ خوب عمل کرد و از تمام توان شهرداری شیراز برای کاهش آسیب های آن استفاده شد.

سیل پنجم و ششم فروردین ۹۸ در شیراز منجر به فوت ۲۱ نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد و خسارت مالی زیادی به شهروندان و مسافران تحمیل کرد.

این سیلاب در روز ششم فروردین به خانه ها و اماکن شهری شیراز خصوصا در محله سعدی این شهر خسارت سنگینی وارد کرد.

 

بودجه شهرداری 

رییس شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بررسی تکالیف بودجه ۹۸ در دستور کار این شورا قرار دارد که حدود ۷۰ تکلیف بوده که عملکرد شهرداری درباره ۶۰ مورد آن قابل قبول است.

وی همچنین گفت: ۲۸ طرح و لایحه در سه ماه گذشته در شورای شهر شیراز مصوب شده است.

رفع موانع پروژه‌های متوقف شهری 

رییس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه های عمرانی از جمله اقداماتی بوده که سال جاری توسط این کمیسیون انجام شده است.

نواب قائدی افزود: اعضای این کمیسیون در سال جاری از همه پروژه های عمرانی کلانشهر بازدید داشتند و در طی این مدت موانع پیش روی ساخت و تکمیل برخی طرح های عمرانی من جمله زیرگذر چهار راه نیایش و چپگرد هفت تن دلگشا که عملیات اجرایی آن مدت زیادی تعطیل بوده است را بررسی کردند و بزودی ساخت و تکمیل این طرح ها از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح هندسی میدان مطهری با حفظ هویت این میدان نیز از جمله دیگر طرح های مورد بررسی در کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز است.

قائدی عنوان کرد: تلاش شده در مرکز شهر ساخت تقاطعات غیر همسطح در اولویت نباشد تا هویت این مناطق حفظ شود و بر همین اساس رویکرد حفظ میدان های مرکزی شهر در این کمیسیون دنبال می شود.

سامانه شفافیت ناشفاف

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز بخش اعظم سخنان خود را در این نشست خبری به توضیح سامانه شفافیت شهرداری شیراز اختصاص داد.

سامانه شفافیت شهرداری شیراز مدتی پیش راه اندازی شده که سینا بنی زمانی در این خصوص گفت: در حال حاضر دسترسی شهروندان به سامانه شفافیت شهرداری شیراز مقدور است اما مشکلاتی نیز در این خصوص وجود دارد که به همین دلیل طرح باز طراحی این سامانه به شهرداری ابلاغ شده که این طرح اکنون در مرحله گرفتن پیمانکار قرار دارد.

بنی زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا پیرامون نقدهایی که به این سامانه وارد است و از جمله آن می توان به درج رقم حدود ۲ میلیون تومانی برای میزان حقوق دریافتی معاونین و مدیران شهردار شیراز اشاره کرد، گفت: این نقد از سوی اعضای شورای شهر شیراز نیز مطرح شده که مردم این گونه مطالب را باور نخواهند کرد و به همین دلیل طرح اصلاح آن به شهرداری ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: البته حقوق درج شده معاونین و مدیران شهرداری شیراز در این سامانه حقوق پایه آنها است و این رقم دریافتی نهایی این افراد در ماه نیست.

بنی زمانی اضافه کرد: اعضای شورای شهر شیراز نیز منتقد شفافیت ناقص هستند و به همین دلیل طرحی ارایه شده که دریافتی مدیران شهرداری بطور شفاف در این سامانه درج شود اما مقاومتی هایی در این زمینه وجود دارد اما افکار عمومی خواهان این شفاف سازی هستند.

وی گفت: جمع وصولی شهرداری شیراز در شش ماه اول امسال ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تنها ۱۰ درصد آن سهم درآمدهای پایدار است.

 

اصلاح طرح ساماندهی باغ های قصردشت شیراز

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز در  این نشست گفت: یکی از طرح های مهمی که در حال حاضر شورای شهر شیراز در حال بررسی است طرح تصویب و بازنگری باغ های قصردشت است.

نوذر امامی افزود: طرح اولیه ساماندهی باغ های قصردشت شیراز متعلق به سال ۷۹ بوده که بازنگری آن در دستور کار شورای پنجم شهر شیراز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین عیب های طرح ساماندهی باغ های قصردشت که در گذشته مصوب شده نادیده گرفتن جنبه های اقتصادی برای مالکین بوده که در طرح اصلاحیه ای که اکنون در حال بررسی است سعی شده مالکین از مزایای باغ بهره مند شوند تا همین موضوع به عاملی برای نگهداری باغ های شیراز تبدیل شود.

 

روند سرمایه گذاری در شیراز سخت است

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز معتقد است که روند سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز سخت است.

قاسم مقیمی در این نشست با بیان اینکه خاصیت فرهنگی شیرازِ نوعی پتانسیل برای سرمایه گذاری فراهم و شیرازِ را به برندی در زمینه جذب سرمایه گذار تبدیل کرده است، گفت: روند سرمایه گذاری در شیراز مشخص نیست و هنوز متولی واحدی برای آن در سطح این کلانشهر و حتی استان فارس وجود ندارد.

وی با ارایه دو پیشنهاد افزود: در مرحله اول پورتال سرمایه گذاری در استان راه اندازی شود و پیشنهادی بعدی راه اندازی میز اقتصاد دیجیتال در شهرداری شیراز است.

 

گام شورا برای هوشمندسازی شیراز

رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز نیز گفت: کمیسیون هوشمندسازی در ۲۱ مهرماه ۹۸ برای اولین بار ایجاد شده است و  اعضای این کمیسیون هفته گذشته دیداری با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته اند که قرار است هفته آینده نیز جلسه ای دیگر با وی برگزارشود تا بتوان از ظرفیت این وزارتخانه برای هوشمندسازی شیراز استفاده کرد.

لیلا دودمان عنوان کرد: توجه به زیرساخت ها و روساخت های شهر هوشمند و تشکیل دیتا سنتر شیراز یکی از اولویت های اصلی کمیسیون هوشمندسازی است.

نظرات بینندگان