arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳۰ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال توافق جزئی میان ایران و آمریکا؟
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۶:۰۴

الاخبار نوشت: نوعی پیچیدگی در سفر حسن روحانی به ژاپن، کشوری که واسطه کاهش تنش ها با ایالات متحده است، وجود دارد و به نظر می رسد مذاکراتی سریع در این مرحله، می تواند به برقراری چیزی شبیه آتش بس بین دو طرف درگیر ایران و ایالات متحده منجر شود، که به موجب آن، تهران در مقابل معافیت دادن آمریکا به ژاپن برای خرید نفت از ایران، از پایبند نبودن به بندهای بیشتری از برجام، کوتاه بیاید.

رییس فیفا: به ایران می روم تا مطمئن شوم زنان بازی‌های لیگ را می‌بینند
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۶:۰۳

به نوشته یاهو اسپورت، جیانی اینفانتینو که برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در قطر به سر می‌برد درباره مباحث مختلفی از جمله فوتبال در ایران و مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها به صحبت پرداخت و گفت: من به‌زودی در اوایل سال جدید میلادی به ایران خواهم رفت تا بازی‌های لیگ را ببینم که زنان می‌توانند به ورزشگاه بروند.

قطعه یک آزادراه تهران-شمال ساخته شد
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۳

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال به اتمام رسیده و هم اکنون در حال انجام خط کشی ها، کوبیدن گاردریل ها، و نصب تابلو‌های مختلف راهنمایی و رانندگی هستیم.

دلار در مرز ۱۳ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۱

قیمت دلار امروز شنبه در آخرین روز از آذرماه سال ۹۸ در صرافی‌های بانکی با ۹۰ تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه به ۱۲۹۴۰ تومان رسید. قیمت خرید دلار نیز ۱۲۸۴۰ تومان است. قیمت یورو نیز امروز ۱۴۲۵۰ تومان تعیین شده. همچنین صرافی‌ها یورو را با نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم می‌خرند.

عراقچی: مذاکرات توکیو ادامه می یابد
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۱

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه در پایان سفر رییس جمهور و هیات همراه به ژاپن درباره این سفر گفت: دیشب مذاکرات بسیار سنگین و فشرده ای صورت گرفت و هم درباره مسائل دوجانبه، هم مسائل منطقه ای هم مسائل بین المللی و هم مسائل مربوط به برجام و تحریم های آمریکا بحث شد و قرار شد مشورت های دو کشور به صورت نزدیک ادامه پیدا کند.

۱۳۴ دانشجوی رانتی از ادامه تحصیل منع شدند
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۲:۰۷

وزارت بهداشت اعلام کرد: به دنبال پیگیری‌های وزارت بهداشت و با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، بیش از ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که تحت عناوین مختلف از جمله فرزند هیات علمی و ... بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند از ادامه تحصیل منع شدند.

حداد عادل: افراد اتاق فکر اصلاح طلبان، تفکر سکولاریسم دارند
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۱:۳۰

غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه از نظر سیاسی، تفکر غربگرا به جدایی دین از سیاست معتقد است، در عین حال گفت: البته نمی‌گویم هر اصلاح طلبی به این موضوع قائل است اما افراد اتاق فکر این جریان تفکر سکولاریسم دارند. وی با تاکید بر اینکه امید امید برخی چهره های داخلی به غرب موضوع ساده ای نیست، تصریح کرد: امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما یکی از افراد جریان غربگرا در یکی از سخنرانی های انتخاباتی تاکید می کرد که «چرا با اروپایی ها مذاکره کنیم؛ ما باید برویم و با کدخدا مذاکره کنیم.»

روحانی: برای بحث با آمریکا مشکلی نداریم
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۹

حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ما در اینکه بتوانیم با آمریکا راجع به مسائل‌مان بحث کنیم مشکلی نداریم جز اینکه آنها باید از مسیر خطایی که در این یک سال و نیم رفتند برگردند"، اظهارداشت: ما نباید به خطاکار جایزه بدهیم اما در عین حال اگر خطاکار بخواهد اشتباه خود را جبران کند، نباید راه را ببندیم.

مذاکره خصوصی یک ساعته روحانی و آبه
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۹

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتی در صفحه شخصی خود درباره مذاکرات روحانی رئیس‌جمهور و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نوشت: "مذاکرات روحانی و آبه با حضور هیات‌های دو کشور طولانی و مبسوط بود تقریبا درباره‌ همه‌ موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و بحث شد اما آنچه این دیدار را اهمیتی افزون می‌بخشد مذاکرات خصوصی این دو بود که بیش از یک‌ساعت پشت درهای بسته انجام شد."

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۰:۰۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان