arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

باهنر: با اشتراک فهرست جبهه متحد و پایداری به شدت مخالفم/ لاریجانی: مجزا باشد بهتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس مجلس در پاسخ به پرسش با خبرنگار بازتاب گفت: با اشتراک بین لیست ها و حضور افراد مشترک در لیست جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری به شدت مخالفم .

 

محمدرضا باهنر در حاشیه جلسه امروز مجلس در خصوص اخبار و لیست های مطرح شده درباره لیست جبهه متحد در روزهای اخیر، همه آنها را گمانه زنی خواند و گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.


وی درخصوص قرارگیری چهره هایی چون مطهری، کاتوزیان و عباسپور در فهرست اصولگرایان گفت: با این موضوع کاملا موافقم.

باهنر همچنین به مشکل جبهه پایداری در شهرها و استان ها اشاره کرد و گفت: این گروه در بسیاری از شهرها نیرو و کاندیدا ندارد و برداشت ما این است که آنان می خواهند با اعلام حمایت از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در این نقاط ، وزن خود را در مجلس آینده بالا ببرند.

 

وی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان هنوز درباره این موضوع به جمع‌بندی نرسیده است، افزود: با وجود زمان زیادی که گذشته ولی اعلام می‌کنیم که صندلی‌های جبهه پایداری در شورای مرکزی جبهه متحد خالی است و آنها می‌توانند بر صندلی‌های خود بنشینند البته نشستن بر این صندلی‌ها به معنای این نیست که دو طرف مواضع یکدیگر را صد در صد قبول دارند بلکه طرفین می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

عضو جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: برخی‌ها این تحلیل را دارند که چون لیست‌‌های دیگری وجود ندارد ما باید با یکدیگر رقابت کنیم؛ بنده این موضوع را قبول ندارم بلکه معتقدم در اتحاد بهتر می‌توانیم کار کنیم.

باهنر اضافه کرد: هنوز در این باره در جبهه متحد بحثی نشده است؛ البته در رابطه با مطهری، کاتوزیان و عباسپور هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است ولی در عین حال اسامی تعدادی از افرادی که قرار است در لیست تهران قرار گیرند مشخص شده است ولی لیست تهران نهایی نشده است.

وی همچنین تأکید کرد: به اعتقاد بنده مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیز از یک جنس نیستند و آنها می‌توانند در لیست جبهه متحد حضور داشته باشند چرا که این موضوع اشکالی ندارد و ما هم حرکت جدی خلاف اصولگرایی از آنها ندیده‌ایم.

 

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در تهران حدودا"  80 اسم داریم که همه آنها صلاحیت حضور در لیست تهران را دارند اما چون باید 30 نفر را انتخاب کنیم طبیعتاً 50 اسم کنار گذاشته می‌شود.

وی در رابطه با سرلیست‌های مشترک بین جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان گفت: ما سرلیست مشترک نداریم و اصولا بنده با لیست مشترک موافق نیستم؛ لیست یا باید کاملا مشترک باشد و یا اسامی مشترک در آن وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اسامی روحانیون و بانون لیست جبهه متحد اصولگرایان نیز هنوز نهایی نشده و زمانی که نهایی شود اعلام می‌شود.

  باهنر در رابطه با حذف منتقدان دولت از لیست جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد منتظر باشید شاید آنها را هل دادیم و وارد لیست شدند؛ طرفداران مطهری، کاتوزیان و عباسپور استدلال‌هایی مطرح می‌کنند که بنده نیز جزء طرفداران آنها هستم و معتقدم که باید آنها در لیست حضور داشته باشند.

 

لاریجانی: درصورت مجزا بودن لیست‌ها درانتخابات، مردم افراد را بهتر می‌شناسند

در همین حال رییس مجلس از اشتراکات فهرست​های انتخاباتی جبهه متحد و جبهه پایداری ابراز بی​اطلاعی کرد.


به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خبرگزاری ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اشتراکات فهرست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان، گفت: من اطلاع دقیقی ندارم که این فهرست‌ها چقدر جدا یا ممزوج است، اما علی‌القاعده اگر لیست‌ها مجزا باشند مردم بهتر می‌شناسند و این بحث‌ها سلیقه‌ای است. معقول است که هر سلیقه‌ای افراد متناسب با خود را در فهرست خود معرفی کند.


رییس مجلس درباره نحوه بررسی لایحه بودجه 91 با توجه به تعطیلی هفته آینده مجلس، گفت: این تعطیلی هنوز قطعی نیست و باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. کمیسیون‌ها از امروز بررسی‌های خود را آغاز می‌کنند و کمیسیون برنامه و بودجه نیز از روز قبل فعالیت خود را در این باره آغاز کرده است. 10 روز نمایندگان برای ارائه پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه مهلت دارند. البته فاصله 19 تا 22 بهمن تعطیل است اما اگر مجلس هفته بعد جلسه علنی داشته باشد از این مهلت 10 روزه استفاده می‌شود و در غیر این صورت این فرصت به بعد از انتخابات موکول خواهد شد.


گزیده سخنان رییس مجلس به این قرار است:


·         اطلاعات من به این اندازه نیست که اعضای جامعه پزشکی به عنوان لیدرهای جریان اصلی انتخابات به دنبال سوق دادن مجلس نهم به سمت مجلس سلامت‌محور هستند و نمی​دانم آنها لیدر جریانات سیاسی هستند یا نه، اما اگر نباشند هم مجلس در کل نگاه مثبتی به بخش سلامت دارد.


·         اصل این موضوع فکری است که در مجلس در حال پخته شدن و بررسی است و این موضوع با مبادی دیگر مورد مشورت قرار خواهد گرفت، اما عده زیادی از نمایندگان نظر مثبتی در این باره دارند.


·         اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مستقیم ایران در جنگ های 33 روزه و 22 روزه پاسخ به دعاوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره دخالت ایران در این جنگ ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند آنجا که حمایت می کنیم با صراحت بیان می کنیم. مهم این است که یک چیز پنهانی نیست رهبری فرمودند آنجا که ما حمایت می کنیم با صراحت بیان می کنیم اگر ما در جنگ 33 روزه به ملت مظلوم لبنان و در جنگ 22 روزه از مردم فلسطین به طرق مختلف حمایت کردیم، اعلام می کنیم و می گوییم موافق این هستیم که ستمی از جانب رژیم صهیونیستی به این ملت ها نشود.


·         مجلس طرحی برای محدود کردن عکاسان نداشت. برخی افراد علاقه داشتند این کار را پیگیری کنند که بدنه‌ی مجلس با آنها مخالف بود و نظرش این بود که روح قانون اساسی این است که مذاکرات مجلس علنی باشد و هر چه شفاف‌تر باشد بهتر است. کسانی که این پیشنهاد را مطرح می‌کردند در اقلیت بودند

نظرات بینندگان