arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

رسانه لبنانی: سفر ظریف به مسقط در راستای حل اختلافات یمن و عربستان است

«العهد» یک رسانه لبنانی مدعی شد که سفر ظریف به عمان به منظور ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن است. این منبع همچنین مدعی شد، تهران در کنار مسقط برای ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن تلاش می کنند و ریاض در وهله اول قبول کرده است که مذاکره کند و اکنون مذاکرات مستقیمی میان عربستان و انصار الله شکل گرفته است اما تا به این لحظه نتیجه ای به همراه نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری العهد لبنان به نقل از یک دیپلمات ایرانی که نام آو را فاش نکرده مدعی شد که محمد جواد ظریف به منظور ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن به عمان سفر کرده است و دیدارهایش با مقامات انصار الله و عمانی نیز در همین راستا بوده است.
این منبع می گوید که تهران در کنار مسقط برای ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن تلاش می کنند و ریاض در وهله اول قبول کرده است که مذاکره کند و اکنون مذاکرات مستقیمی میان عربستان و انصار الله شکل گرفته است اما تا به این لحظه نتیجه ای به همراه نداشته است.
این منبع دیپلماتیک می گوید: هر دو طرف ایرانی و سعودی در رابطه با بحران یمن پیشنهاداتی مطرح کرده اند اما خود یمنی ها باید برای حل بحران توافق کنند و بقیه طرف ها تنها می توانند به آنها کمک کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان