arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۴ دی ۱۳۵۱: تلگراف تبریکی از طرف شاه و شهبانو برای عروسی سوم ملک حسین تقدیم کردم

تلگراف تبریکی برای عروسی سوم ملک حسین، که با یک دختر فلسطینی ۲۴ ساله ازدواج کرده، تقدیم کردم که از طرف شاهنشاه و شهبانو بود. فرمودند: «شهبانو که ناراضی هستند!» عرض کردم: «چاره نیست، او را مکله اعلام کرده است. زن انگلیسی خود را که از او دو پسر و دو دختر داشت، طلاق داد.» شاهنشاه قدری خندیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۴ دی ۱۳۵۱: تلگراف تبریکی از طرف شاه و شهبانو برای عروسی سوم ملک حسین تقدیم کردم

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

صبح... شرفیاب شدم. خبر زلزله نیکاراگوئه را عرض کردم... تلگراف تسلیتی تقدیم کردم که مخابره شود. امر فرمودند: «شیر و خورشید سرخ فوری کمک پولی بکند، تا بعد ببینیم چه کار می‌کنیم.» ولی رابطه با آن‌جا به کلی قطع شده.

تلگراف تبریکی برای تبریک شصتمین سال تولد نیکسون تقدیم کردم که توشیح فرمایند. فرمودند: «خیلی رسمی است، خصوصی‌تر تهیه نمایید» تولد نیسکون نهم ژانویه است. فرمودند: «هدیه‌ای هم تهیه کنید. همچنین برای هفتادمین سال تولد پادگورنی... در فوریه تلگراف و هدیه تهیه شود.»

عرض کردم: «علیاحضرت شهبانو بالاخره امر دادند پوست‌های خریداری‌شده از شوروی را پس بدهیم.» فرمودند: «ولی پولش را می‌خواهند.» گویا در پاریس سفارش پالتوی پوست داده باشند و آن زودتر حاضر می‌شود.

تلگراف تبریکی برای عروسی سوم ملک حسین، که با یک دختر فلسطینی ۲۴ ساله ازدواج کرده، تقدیم کردم که از طرف شاهنشاه و شهبانو بود. فرمودند: «شهبانو که ناراضی هستند!» عرض کردم: «چاره نیست، او را مکله اعلام کرده است. زن انگلیسی خود را که از او دو پسر و دو دختر داشت، طلاق داد.» شاهنشاه قدری خندیدند. فرمودند: «بعد از صحبت‌های پریشب فریده، بد نشد!» عرض کردم: «بخت شاهنشاه بلند است...»

نظرات بینندگان