arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

ائتلاف البناء رئیس‌جمهور عراق را به نقض قوانین متهم کرد

ائتلاف البناء عراق در واکنش به درخواست استعفای رئیس‌جمهور این کشور، این اقدام وی را نقض قوانین و خدمت به اجنبی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری طی بیانیه شدید اللحنی از اقدام رئیس جمهور عراق در عدم معرفی کاندیدای این ائتلاف برای نخست‌وزیری انتقاد کرد.

این ائتلاف شامگاه پنجشنبه برهم صالح را به وقت کشی و عدم التزام به مهلت قانونی جهت معرفی نامزد نخست‌وزیری فراکسوین اکثریت متهم کرد و گفت که این اقدامات رئیس‌جمهور عراق باعث شد که ائتلاف البناء دلایل قابل اثباتی ارائه کند که فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق این ائتلاف است.

در این بیانیه آمده است: «ما از اصرار رئیس جمهور در مخالفت با قانون اساسی و عدم معرفی نامزد فراکسیون اکثریت به بهانه مخالفت برخی از گروه‌های سیاسی با این نامزدی غافل‌گیر شدیم».

ائتلاف البناء با بیان اینکه این ائتلاف هرگونه توجیهات یا فرآیند دور زدن قانون اساسی را به شدت محکوم می‌کند، تأکید کرد که «نقض قانون اساسی از سوی فردی که می‌باید حامی آن باشد، کشور را به هرج و مرج سوق خواهد داد و این هرج و مرج تنها به نفع طرف‌های اجنبی است که در کمین عراق و ملت آن نشسته‌اند».

این ائتلاف از پارلمان خواسته است اقدامات قانونی در حق رئیس جمهوری که سوگندش را شکسته و قانون اساسی را نقض کرده، اتخاذ کند.

برهم صالح بعد از ظهر امروز طی نامه‌ای به رئیس پارلمان عراق، به بهانه‌ای اینکه هنوز فراکسیون اکثریت برای او معین نیست و پارلمان در تعیین این فراکسیون مواضع متناقضی دارد، درخواست استعفای خود را تقدیم پارلمان کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین از معرفی «اسعد عبدالامیر العیدانی» استاندار فعلی بصره که نامزد ائتلاف البناء بود، امتناع کرد.

 

در حال تکمیل ...

منبع: فارس
نظرات بینندگان