arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

دمنوش‌های آرام بخش با استفاده از اسطوخودوس را بشناسید

اسطوخودوس یا لاوندر، گیاهی است با گل‌های زیبای بنفش رنگ که بیشتر برای آرامش جسم و روح استفاده می‌شود. این گیاه مزاج گرم و خشک دارد و تقویت کننده بدن و قلب نیز هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسطوخودوس یا لاوندر، گیاهی است با گل‌های زیبای بنفش رنگ که بیشتر برای آرامش جسم و روح استفاده می‌شود. این گیاه مزاج گرم و خشک دارد و تقویت کننده بدن و قلب نیز هست.

اگر شما زود از کوره در می‌روید و به اصطلاح عصبی هستید گیاه اسطوخودوس گزینه مناسبی برای به آرامش رسیدن شماست. طبق گفته ابوعلی سینا ،اسطوخودوس التهابات جسمی و روحی را کاهش می‌دهد و مسکنی خوب برای اعصاب شماست.

روش استفاده از اسطو خودوس

شما می‌توانید روزانه 30 گرم از این گیاه را در یک لیتر آب دم و مصرف کنید.

دمنوش ترکیبی با گیاه اسطوخودوس

بادرنجبویه، اسطوخودوس، به لیموسنبل الطیب، نعناع و چای کوهی را با هم ترکیب و برای شیرین شدن آن از عسل استفاده کنید. بهتر است این گیاهان دارویی را در یک قوری بریزید و با دو لیوان آب سرد روی حرارت کتری قرار دهید و بگذارید دم بکشد.این ترکیب جادویی آرام‌بخش است و اختلالات خواب شما را بهبود می‌بخشد.

دمنوش خواب‌آور

شما می‌توانید مقداری اسطوخودوس را با کمی به لیمو و بهار نارنج ترکیب کنید. ابتدا این گیاهان دارویی را با آب بشویید و در قوری چینی با آب جوش مخلوط کنید. برای شیرین شدن این ترکیب می‌توانید از میوه خشک یا تازه استفاده و به مواد قوری اضافه کنید.اجازه دهید چند دقیقه با بخار کتری دم بکشد.این دمنوش تا حدودی خواب آور و آرامش‌بخش است و باعث کنترل اضطراب و افسردگی هم می‌شود.

موارد منع مصرف گیاه

توصیه شده است که زنان باردار برای سلامت جنین این گیاه را مصرف نکنند. پسربچه‌ها و کسانی که سابقه آلرژی دارند هم نباید سراغ این گیاه بروند.این گیاه جایگزینی برای داروهای اعصاب نیست و اگر روان پزشک، دارویی برای شما تجویز کرده است نباید بدون نظر پزشک خود آن را قطع کنید.

 روزنامه خراسان

نظرات بینندگان