arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

قیمت بلیت سینمای مردمی در جشنواره فجر/ فهرست نهایی سودای سیمرغ کی اعلام می‌شود؟

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز در تلویزیون توضیحاتی درباره مهم‌ترین حاشیه‌های رسانه‌ای این‌روزهای جشنواره فیلم فجر ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز در تلویزیون توضیحاتی درباره مهم‌ترین حاشیه‌های رسانه‌ای این‌روزهای جشنواره فیلم فجر ارائه داد.

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، داروغه‌زاده با تأکید بر کسب مجوز ساخت فیلم اول سینمایی از شورای پروانه ساخت اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به عنوان مجوز ساخت فیلم اول، گفت: شرایط پذیرفته‌شدن یا عدم پذیرش فیلم‌های اول فیلمسازان بر اساس قوانین سازمان سینمایی و آئین‌نامه جشنواره فیلم فجر صورت می‌گیرد و بارها پیش آمده که فیلم‌ها به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی از حضور در جشنواره محروم شده‌اند. امسال هم فیلم‌های پذیرفته شده در بخش نگاه نو، اولین فیلم‌های سازندگان‌شان بوده که دارای پروانه ساخت سینمایی بوده‌اند.

بحث حضور فیلم‌اول در جشنواره فیلم فجر، متأثر از قوانین سازمان سینمایی است. در سازمان سینمایی و در خانه سینما هنوز بین فیلم ویدئویی و غیرسینمایی با فیلم سینمایی تفاوت قائل می‌شوند. فیلمساز می‌تواند فیلم ویدئویی با پروانه ساخت ویدئویی بسازد اما وقتی فیلم با پروانه ساخت سینمایی می‌سازد، این فیلم اولین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود. اینجا هم بر اساس این که فیلم ارائه شده به بخش نگاه نو دارای پروانه ساخت سینمایی باشد، در جشنواره شرکت می‌کند. چند مورد در فهرست اعلام شده در بخش نگاه نو، پیش‌تر فیلم ویدئویی با پروانه ساخت غیرسینمایی ساخته بودند و جالب آن که برخی از فیلم‌های پیشین این عزیزان به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی در جشنواره پذیرفته نشده بود. ما نمی‌توانیم فیلمی که پروانه ساخت ویدئویی دارد را انتخاب کنیم و استاندارد دوگانه در این زمینه وجود ندارد.

داروغه‌زاده در این گفت‌وگو درباره قیمت بلیت سینمای مردمی در فجر ۳۸ گفت: ما سعی می‌کنیم قیمت بلیت سینماهای جشنواره از قیمت بلیت سینماها در اکران امسال بیشتر نباشد و تلاش می‌کنیم در سینماهای جنوب شهر تهران، از آن قیمت کمتر باشد.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره زمان اعلام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ این دوره جشنواره گفت: امسال همانطور که می‌دانید استقبال فیلمسازان از جشنواره قابل توجه بوده و تعداد زیادی فیلم به دبیرخانه رسیده که البته ۱۵ فیلم دارای پروانه ساخت ویدئویی بوده است. اما نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که امسال تعداد فیلم‌هایی که آماده شده و به جشنواره رسیده‌اند نسبت به گذشته بسیار جالب بود و همه فیلم‌هایی که در تکاپوی ارائه شدن به جشنواره بودند، به موقع به دفتر جشنواره ارائه شده‌اند. این که تعداد فیلم بالا به دبیرخانه رسیده و نمایندگانی از همه نسل‌های فیلمسازی در جشنواره حضور دارند، کار انتخاب آثار را سخت می‌کند، چرا که هم همه طیف‌ها فیلم دارند، تعداد فیلم‌ها بالا هستند و ما ناگزیر به انتخاب ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ هستیم و این رقابت سنگین، کار انتخاب را سخت می‌کند.

او اظهار داشت: ۱۵ دی ماه فهرست نهایی بخش سودای سیمرغ پس از پایان جلسات هیأت انتخاب جمع بندی و اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان