arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

سناتور آمریکایی: ترامپ نباید بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند ایران را ترور می‌کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مجلس سنای آمریکا از توجیه ارائه‌شده توسط پنتاگون برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش فارس، «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت.

مورفی در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از شهادت سردار سلیمانی صادر شده مدعی شده که هدف از این حمله، «جلوگیری از حملات بیشتر ایران» بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرده است.

وی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «توجیه ارائه‌شده برای این ترور، "جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها" بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.»

نظرات بینندگان