arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: سازمان سينمايي گامي در جهت وفاق و همگرايي اهالي سينما است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان سینمایی گامی در جهت وفاق و همگرایی اهالی سینما است و همه اقشار سینمایی کشور را حمایت خواهد کرد.

سید محمد حسینی در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سازمان سینمایی خدمات بیشتر و بهتری به اهالی سینما ارائه می کند. وی افزود: مطالبات مردم و سینماگران زیاد است ؛ در بعد سخت افزاری و تجهیزات و امکانات با کمبوداتی مواجهیم بنابراین باید سینمای کشور تقویت و حمایت شود .

حسینی گفت:‌ اگر چه آثار ارزشمندی در دنیا داشته ایم اما مردم توقع بیشتری در این زمینه دارند.

وی افزود: ساختار معاونت سینمایی پاسخگوی نیازها نبود بنابراین نیاز به یک ساختار جدیدتری بود تا بخش خصوصی در این زمینه تقویت و کارها با کیفیت بالاتری ارائه شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای کشور را مستقل و پاک دانست و گفت: پیام سینمای ما تازه و جدید است و باید عطش به معنویت و اخلاق در دنیا را پاسخگو باشد .

وی با تاکید بر اینکه امکانات باید در مسیر درستی بکار گرفته شود افزود: در سال 90 مبلغ 50 میلیارد تومان به سینما اختصاص یافت تا حمایت جدی تر از تولیدات سینمایی داشته باشیم. حسینی گفت: اگرچه بودجه سال 90 با تاخیر تصویب و ابلاغ شد اما در سال آینده وضع بهتری خواهیم داشت .

وی افزود: از ابتدای دولت دهم موضوع سازمان سینمایی را با جدیت پیگیری وسعی کردیم کارهای حقوقی با دقت انجام شود تا ابهامی با قی نماند . وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل سازمان سینمایی را بیانگر اهتمام جدی دولت در این زمینه دانست و گفت: باید چشم انداز 1404 را ترسیم کنیم و جایگاه خود را در این افق تعریف کنیم .

وی افزود :توقع مردم این است که سینما در مسیر اهداف مردم و نظام حرکت کند و امیدواریم در این زمینه جهشی حاصل شود و تعداد فیلم هایی که به مردم برای دیدن آن توصیه می کنیم افزایش یابد.
نظرات بینندگان