arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

خبرنگاران آلمانی: نگاه تهاجمی ترامپ به میراث فرهنگی همسو با طالبان است

خبرنگاران آلمانی، تهدید ترامپ به هدف قرار دادن میراث فرهنگی ایران را با «اقدام وحشیانه طالبان در از بین بردن این بخش‌ها و آثار هنری افغانستان» مقایسه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه واکنش‌های جهانی به تهدید حمله به اماکن فرهنگی ایران از سوی رئیس جمهوری آمریکا، خبرنگاران آلمانی نیز به این مساله واکنش نشان دادند. در همین رابطه «ناتالی امیری» گزارشگر برنامه های مربوط به ایران در شبکه یک تلویزیون آلمان، به شدت از رویکرد ترامپ انتقاد کرد.

وی در پیامی توئیتری به تهدید عجیب ترامپ علیه اماکن فرهنگی ایران اشاره و آن را با اقدامات وحشیانه طالبان در از بین بردن میراث فرهنگی و هنری افغانستان مقایسه کرد.
امیری ۴۲ ساله از ۲۰۱۵ تاکنون مجری برنامه‌های مرتبط با تحولات ایران در استودیو شبکه یک آلمان(ARD) در تهران است.
همچنین خبرنگار شبکه زد.دی. اف (ZDF) در واشنگتن با انتقاد از توئیت ترامپ در صفحه خود نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام، متهم به ارتکاب جنایت جنگی و نقض کنوانسیون ژنو و قوانین فدرال آمریکاست.

ترامپ پس از صدور دستور به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد، در توئیتر خود نوشت: «چنانچه ایران به هر یک از نیروهای آمریکایی یا تجهیزات آمریکا حمله کند، ما به سرعت و با جدیت ۵۲ نقطه ایران (به تعداد ۵۲ آمریکایی که ایران سال ها پیش گروگان گرفته بود) که برخی از آنها (۵۲ منطقه) سطح بالا و حایز اهمیت برای ایران و فرهنگ ایران هستند و نیز مواضع آنها و خود ایران را هدف قرار می دهیم. دیگر تهدیدی در کار نیست.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان