arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

وزیرخارجه عراق: بزودی اقدامات قانونی در خصوص حملات آمریکا را آغاز می‌کنیم

وزیر خارجه عراق گفت که این کشور به زودی اقدامات سیاسی و قانونی مرتبط با حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی را اتخاذ خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود گفت که عراق اقدامات لازم در خصوص حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی را در پیش خواهد گرفت.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، دو طرف در این تماس تلفنی، آخرین تحولات منطقه و موضوعات مشترک فی مابین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه عراق در این گفت‌و‌گو، تأکید کرد که بغداد اقدامات قانونی لازم برای پشتیبانی از خاک عراق و شهروندانش را از حملات و تجاوزات آمریکایی‌ها اتخاذ خواهد کرد.

جبران باسیل نیز بر حمایت کامل لبنان از دولت و ملت عراق تأکید کرد و گفت که لبنان در کنار عراق ایستاده است.

سخن حکیم در خصوص اقدامات علیه آمریکا، پس از آن صورت می‌گیرد که عصر امروز عراق از آمریکا به دلیل اقدامی تروریستی که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین «ماتیو لوتر» سفیر آمریکا در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود را به حملات آمریکا ابراز کرد.

«سید عبدالکریم هاشم مصطفی» از مدیران کل وزیر امور خارجه عراق به سفیر آمریکا گفت که عراق عملیات نظامی اخیر آمریکا را تجاوز و اقدامی محکوم شده می‌داند که باعث تشدید اوضاع در منطقه شده و این در حالی است که شرایط ایجاب می‌کند دولت آمریکا با دولت عراق در راستای کاهش تنش‌های امنیتی و بحران‌هایی که منطقه با آن مواجه است همکاری کند.

پارلمان عراق نیز امروز در یک گام مهم اخراج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان