arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

عضو فراکسیون سائرون: امریکا با حضور نظامی در صدد تضعیف دولت‌ عراق است

"ریاض المسعودی" نماینده ائتلاف سائرون که بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان عراق را در اختیار دارد پنجشنبه گفت: آمریکا از سال ۱۹۹۱ برای تحمیل سلطه و حضور نظامی‌اش در مقام تضعیف دولت‌های عراق برآمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری "المعلومه"، المسعودی ادامه داد متاسفانه برخی نمایندگان و فراکسیون‌ها از یک سو حمله موشکی به پایگاه "عین الاسد" را محکوم می کنند اما در مقابل حمله آمریکا به الحشد الشعبی سکوت اختیار کردند.

المسعودی اضافه کرد: برخی از احزاب سیاسی با کشورهای خارجی ارتباط دارند و همین امر موجب شده است که روند سیاسی و تشکیل دولت تضعیف شود.

این نماینده فراکسیون سائرون افزود:عامل ضعف دولت کنونی عراق، حضور نظامی آمریکاست.

در همین حال "رعد المکصوصی" نماینده پارلمان عراق در این باره گفت که تعدی و تجاوزات آمریکا، دولت عراق را به خود مشغول کرده و مانع از تصمیم‌گیری برای معرفی نامزد نخست وزیری و تشکیل دولت جدیداست.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، بامداد چهارشنبه ۱۵فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق شلیک شد.

سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و المهندس به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان