arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

آمریکا برای اجرای تحریم‌های تازه ایران زمان تنفس ۹۰ روزه اعلام کرد

خزانه‌داری آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به شرکت‌های خارجی فرصتی ۹۰ روزه داده تا خود را به تحریم‌هایی که هفته گذشته علیه ایران اعلام شد، منطبق کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد شرکت‌های خارجی برای انطباق با تحریم‌های تازه‌ای که هفته گذشته علیه ایران اعلام شد، فرصتی ۹۰ روزه دارند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در وبگاه خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، این فرصت سه ماهه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) به پایان می‌رسد و طرف‌هایی که بعد از این تاریخ با تحریم‌ها همراهی نکنند، از سوی آمریکا با جریمه روبرو می‌شوند.

خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه بخش صنعت، معدن و پارچه‌بافی ایران وضع کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با امضای یک فرمان اجرایی، به خزانه‌داری این اختیار را داده است که تقریبا هر نوع تجارت با ایران را در فهرست تحریم قرار دهد.

دولت آمریکا که اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به صورت مداوم بر میزان تحریم‌ها علیه ایران افزوده است. منتقدان این سیاست می‌گویند این سیاست هرچند اقتصاد ایران را با چالش‌هایی روبرو کرده، اما به هیچ‌یک از دو هدف اصلی خود یعنی تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا، نرسیده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان