arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

سجادي: براي انتخابات فدراسيون فوتبال 48 ساعت صبر كنيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان در حالي كه با اصرار خبرنگاران مبني بر حضورش در انتخابات فدراسيون فوتبال روبرو شده بود، تنها ‌گفت: 48 ساعت صبر كنيد.

به گزارش ايسنا، حميد سجادي پس از برگزاري مجمع انتخابي فدراسيون دووميداني در جمع خبرنگاران به شرايط كنوني اين ورزش در كشور اشاره كرد و گفت: خوشبختانه به سرعت مجمع انتخاباتي دووميداني را برگزار كرديم كه نشان از اهميت اين ورزش براي وزارتخانه دارد چرا كه پس از استعفاي آقاي كريمي از رياست فدراسيون، ورزش دووميداني آن چنان كه بايد نمي‌توانست برنامه‌هايش را عملي كند.

وي ادامه داد: خوشبختانه با برگزاري مجمع انتخابي و برگزيده شدن شخص مورد اعتماد اعضاي مجمع اميدوارم تا فدراسيون دووميداني بتواند به سرعت برنامه‌هايش را عملي كرده و حركت و روند رو به جلوش را از پيش بگيرد چرا كه دووميداني پتانسيل بسيار بالايي دارد و مي‌تواند در راستاي ورزش قهرماني و ورزش همگاني نقش پررنگي بازي كند.

معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان با بيان اين مطلب كه استعدادهاي زيادي در تمام ورزش‌ها در ايران وجود دارند به خبرنگاران گفت: در ورزش ايران نخبه‌هاي زيادي وجود دارند كه تمامي كانديداها در برنامه‌هايشان به حمايت از آنها اشاره كرده‌اند. بايد با برنامه‌ريزي صحيح و رو به جلو اين شرايط را براي افرادي كه استعداد ورزشي دارند مهيا كرده و آنها را با جذب و راهنمايي مناسب حركت دهيم و بارورشان كنيم.

سجادي ادامه داد: ورزش دووميداني نيز فعاليت‌هايش را در همين مسير ادامه مي‌دهد اما نياز به همكاري، حمايت و انسجام بيشتري دارد، متاسفانه همان‌طور كه گفتم پس از استعفاي كريمي اين شرايط وجود نداشت كه خوشبختانه با برگزاري اين انتخابات دوباره شكل واقعي دووميداني شكل خواهد گرفت.

وي درباره مجمع انتخابي فدراسيون دووميداني تصريح كرد: يكي از بهترين و سالم‌ترين انتخاباتي بود كه برگزار شده و فكر مي‌كنم از زماني كه سازمان تربيت بدني سابق و وزارتخانه‌ي كنوني شكل گرفته، شاهد يكي از بهترين مجمع‌هاي انتخابي بوديم كه تمام اعضا به خوبي و با آزادي كامل به شخص مورد نظر خود راي دادند.

معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان با رد دخالت در انتخابات تاكيد كرد: تعارف ندارم، بر روي دو و ميداني تعصب زيادي دارم و اجازه نمي‌دهيم كه چنين شرايطي در آن ايجاد شود، كدام دخالت شكل گرفته است؟ همان‌طور كه گفتم شاهد يكي از بهترين مجمع‌هاي انتخابي بوديم.

در شرايطي كه يكي از كانديداها از اساسنامه فدراسيون دو و ميداني ايراد گرفت و به آن انتقاد كرده بود، سجادي پاسخ داد: قبول مي‌كنم كه اساسنامه ايرادهايي دارد اما در اساسنامه جديد سعي مي‌كنيم تا ايرادات مربوط به بخش انتخابات فدراسيون‌ها را تصحيح كنيم تا در آينده شائبه‌اي پيش نيايد؛ البته بايد تاكيد كنم اينكه يك كانديدا بعد و يا زمان انتخابات از اساسنامه ايراد بگيرد حركت درستي نيست. همين افراد با آگاهي از شرايط اساسنامه ثبت‌نام كرده‌اند و در انتخابات حاضر شده‌اند. خوشحالم كه رقابت پاياپايي به وجود آمد كه توزيع آرا اين حرف من را ثابت مي‌كند.

سجادي درباره برنامه‌هاي فدراسيون دووميداني نيز بيان كرد:‌ از حدود سه ماه قبل برنامه‌ي چهار ساله ديگري براي فدراسيون دووميداني تهيه و در دستور كار فدراسيون قرار گرفت. هم‌اكنون نيز در حال مهندسي مجدد اين برنامه هستيم تا بتوانيم در ادامه راه دووميداني را به آنچه كه شايسته خانواده‌اش است، تبديل كنيم.

معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فدراسيون دووميداني برنامه داشته و بايد برنامه‌اش را بروز كند، بايد در ادامه راه از نيروهاي مستعدي كه در دووميداني وجود دارد به خوبي استفاده كنيم، بايد از تمام داشته‌هايمان استفاده كنيم، قرار ما با آقاي داوري نيز اين بود كه اگر راي آوردند از افرادي كه جوان، بااستعداد و جوياي نام هستند نيز در فدراسيون خود استفاده كنند چرا كه دووميداني بايد از نظر منابع انساني تقويت شود.

وي با بيان اين مطلب كه تمام تجربه و آموزه‌هاي ورزش‌هاي ديگر در دو و ميداني محقق مي‌شود، تصريح كرد: بايد با حمايت از هيات‌هاي استان‌ها كه مويرگ‌هاي فدراسيون در كشور هستند، سعي كنيم تا ورزش را از همان ابتدا در مسير ورزشكاران قرار دهيم. نبايد اجازه دهيم كه با ايجاد مشكل‌هايي در هيات‌ها يا استان‌ها، افرادي كه استعداد دارند و نخبه ورزشي محسوب مي‌شوند از بين بروند. بلاهايي كه سر ما آمد اگر براي دو و ميداني‌كاران ايجاد نشود مطمئن باشيد اين ورزش گلستان مي‌شود. من خود زخم خورده اين بلاها هستم و مي‌دانم كه يك ورزشكار چه مشكلاتي در مسير قهرماني‌اش دارد.

سجادي درباره ديگر مجمع‌هاي انتخابي فدراسيون‌هاي ورزشي به خبرنگاران گفت: برنامه‌ريزي وزارت ورزش اينگونه است كه مجمع‌هاي انتخابي را يكي پس از ديگري برگزار كند. با توجه به اينكه در اين مسير كارمان شلوغ شده است به احتمال زياد مجمع‌هاي انتخابي بعد از عيد برگزار مي‌شود اما احتمال دارد پيش از سال جديد نيز يك يا دو انتخابات ديگر را برگزار كنيم كه فدراسيون پرورش اندام در اولويت قرار دارد.

معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا آقاي كفاشيان با وزير ورزش جلسه‌اي محرمانه داشته يا خير؟ بيان كرد: آقاي كفاشيان و وزير ورزش هر روز با هم جلسه دارند و مورد خاصي نيست و شايد سوال ديگر اين باشد كه انتخابات فدراسيون در چه زماني برگزار مي‌شود كه بايد بگويم انتخابات اين فدراسيون در زمان مشخص شده برگزار خواهد شد.

خبرنگار ديگري از سجادي پرسيد آيا در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت خواهيد كرد كه وي در پاسخ گفت: هم‌اكنون كه در اينجا ايستاده‌ام اين اتفاق نيفتاده است. تا پايان زمان ثبت‌نام نيز تنها 48 ساعته باقي مانده كه اگر صبر كنيد پاسخ تمام اين سوالات را خواهيد گرفت. هر كس كه در انتخابات فدراسيون شركت بكند مجمع او را انتخاب خواهد كرد. نظر اعضاي مجمع است كه رييس فدراسيون آينده را مشخص مي‌كند. تاكيد مي‌كنم هيچ چيز در ورزش قابل پيش‌بيني نيست و تنها با صبر مي‌توانيد آينده را رقم بزنيد.

خبرنگاران كه اصرار مي‌كردند سجادي پاسخ دهد آيا در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت خواهد كرد يا نه؟ در جمله‌اي كوتاه گفت: انشاءالله در 48 ساعت آينده همه چيز در كنار صبر و درايت مشخص خواهد شد.

رييس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در رابطه با اين كه آيا خبر مثبت اعلام شدن نتيجه دوپينگ چند كشتي‌گير صحت دارد يا خير؟ گفت: در ابتدا بايد اين خبر را تكذيب كنم. هفته گذشته خبري منتشر شد كه چند كشتي‌گير نتيجه‌ي آزمايش دوپينگ‌شان مثبت شده اما من مي‌خواهم بگويم چگونه مي‌شود ما امروز از آنها آزمايش بگيريم، نتيجه را به آلمان بفرستيم و فردا نتيجه آزمايش را اعلام كنيم، مگر اين اتفاق به مدت 48 ساعت شدني است.

سجادي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا مبني بر جدا شدن كميته ضددوپينگ از فدراسيون فوتبال نيز گفت:‌ در زمان حضور آقاي هاشمي با توافق فدراسيون فوتبال و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو)، مسئوليت كنترل دوپينگ فوتبال بر عهده فدراسيون فوتبال قرار گرفت كه حالا قرار است پس از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال بر اساس قانون مسئوليت اين كميته دوباره به نادو بازگردانده شود.

وي در پايان با اشاره به پاداش مسكن ورزشكاران مدال‌آور بيان كرد: تمامي پاداش‌ها به صورت حواله آماده است و تمامي ورزشكاران مي‌توانند حواله‌هاي خود را از صندوق حمايت از ورزشكاران و پيشكسوتان دريافت كنند. هم‌اكنون نيز مشغول برنامه‌ريزي هستيم تا در روزهاي نزديك به سال جديد در مراسمي از قهرمانان و مدال‌آوران سال تقدير كنيم.
نظرات بینندگان