arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد

گزارشها حکایت از آن دارند که فیس بوک برنامه خود را برای ورود تبلیغات به واتس اپ متوقف کرده است؛ اقدامی درآمدزا که به نظر می رسید حدود دو سال در حال توسعه بوده است و همچنین گزارش شده است که مسئول استعفای هر دو مؤسس اصلی برنامه واتس اپ بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشها حکایت از آن دارند که فیس بوک برنامه خود را برای ورود تبلیغات به واتس اپ متوقف کرده است؛ اقدامی درآمدزا که به نظر می رسید حدود دو سال در حال توسعه بوده است و همچنین گزارش شده است که مسئول استعفای هر دو مؤسس اصلی برنامه واتس اپ بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی منابع آگاه می گویند که تیمی که مأموریت یافتن بهینه ترین روش برای درج تبلیغات در داخل برنامه واتس اپ بودند منحل شده اند.

این گزارش باعث تعجب بسیاری شد. از این گذشته ، واتس اپ در چندین نوبت تأیید کرده است که آگهی های تبلیغاتی به برنامه وارد می شوند و حتی پیش نمایش آنچه در سال گذشته در اجلاس بازاریابی فیس بوک رخ داده، را بررسی کرده است. مهمتر از همه ، فیس بوک بیشتر درآمد خود را از شبکه تبلیغاتی خود کسب می کند و گسترش آن به واتس اپ یکی از راه هایی بود که انتظار می رفت کمک کند این شبکه اجتماعی با سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری سنگین خود نتایجی مثبت به دست آورد.

بنابراین چه فیسبوکی را متقاعد کرد که تبلیغات مناسب واتس اپ نیست؟ برای شرکتی که از بررسی حقوقی تبلیغات سیاسی صرفاً به دلیل اینکه ممکن است میلیون ها دلار هزینه کند امتناع می ورزد ، این تصمیم احتمالاً یک تصمیم اخلاقی در تلاش برای حفظ اخلاق واتس اپ نیست.

در اوایل سال 2018 ، فیس بوک شروع به گردآوری ابزارهایی برای مشاغل کرد که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود به واتس اپ متکی هستند. خدمات جدید به بازرگانان اجازه می دهد تا فروشگاه های دیجیتال را تنظیم کنند ، پشتیبانی از مشتری ارائه دهند ، به روزرسانی در سفارشات ارسال کنند ، ربات های خودکار را بسازند و موارد دیگر.

تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد

در چندین کشور مانند هند و برزیل ، واتس اپ برای بسیاری از افراد روش درامدزایی اینترنتی است و طیف وسیعی از فروشندگان کوچک و متوسط ​​به طور انحصاری به آن اعتماد می کنند تا سفارش بگیرند و محصولات خود را به بازار عرضه کنند. در واقع فیس بوک تمرکز خود را به محصولات تجاری جدید واتس اپ منتقل کرده است.

بعلاوه ، با داشتن کاربرانی بالغ بر یک میلیارد نفر ، واتس اپ بیزینس عملا هیچ رقابت و صفر شروعی ندارد و همین امر باعث می شود که این امر به هیچ وجه محرمانه نشود ، به خصوص برای مشاغل کوچکتر که توانایی پرداخت هزینه های دیگر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند آمازون را ندارند. همچنین انتظار می رود که واتس اپ به زودی در تعداد انگشت شماری از کشورها پرداخت های دیجیتالی را انجام دهد که در حال حاضر تنها قطعه مفقود شده از پازل تجارت الکترونیکی آن است.

نظرات بینندگان