arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نظر یک نماینده درباره رای دادن با شکم گرسنه / جهانگیری: هر کسی پنهان کاری کند ضرر کرده / واکنش محسن هاشمی به احتمال استعفای روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نماینده مجلس: اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم

سید راضی نوری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قهر با صندوق رأی خواسته دشمنان ایران است. اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم.

پیام روحانی به آیت‏ الله سیستانی

رئیس جمهور در پیامی به آیت‏ الله سیستانی اظهارداشت: عمل جراحی موفقیت‏ آمیز و تداوم سلامتی حضرت‏عالی موجب مسرت اینجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر دینی گردید.

محمدی گلپایگانی: حداقل ۱۰۰ کاور جسد از عین الاسد خارج شده

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حداقل ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین الاسد خارج شده است. او اظهار داشت: در جریان شهادت سپهبد سلیمانی، چنان زهرچشمی جمهوری اسلامی از آمریکایی‌ها گرفت، که در تاریخشان شبیهش را ندیده بودند. پایگاه عظیم عین الاسد را با موشک‌های دقیق ویران کردند.

جهانگیری: هر کسی پنهان کاری کند ضرر کرده

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اعلام علت سقوط هواپیمای اکراینی سه روز بعد از وقوع حادثه، با بیان اینکه هر کسی پنهان کاری کند ضرر کرده گفت: یکی از بزرگترین ضربه هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم.

پاکستان: سیگنال هایی از ایران دریافت کرده ایم؛ دنبال درگیری نیستند

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در پایان سفر دو روزه رسمی خود به آمریکا با اشاره به دیدار وی با مقامات ایرانی پیش از سفر به آمریکا تصریح کرد سیگنال هایی که ما از مقامات ایرانی دریافت کرده ایم نشان می دهد که ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست بلکه خواستار کاهش تنش با کشورهای همسایه خود است. وی افزود: در دیدار اخیر با مقامات ایرانی، آنان موضوعات مختلف از جمله اختلافات با برخی دیگر از کشورهای منطقه را مطرح کرده و تاکید کردند که تهران در هر سطحی آماده تعامل هستند. وی با اشاره به نگرانی شدید پاکستان نسبت به آنچه که بی ثباتی در همسایگی این کشور عنوان شد، گفت که اسلام آباد آماده است تا برای کمک به یافتن راه حل مناسب برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، نقش آفرینی کند.

پاسخ شهاب حسینی به منتقدان: این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟

شهاب حسینی که چندی پیش با تحریم جشنواره مخالفت کرده بود، با انتشار متنی از نظرش دفاع کرد ودر پاسخ به انتقادات نوشت: چطور می‌توانیم دم از انصراف بزنیم در حالی که کارهایی در کارنامه خود داریم که بودجه آن مشخصا از نهادها قدرت تامین شده این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟ کجای کارنامه من چنین کارهایی دیده می‌شود؟ منتقد بسیاری از مواردی هستم که بر سر جامعه‌ام آمده. منتقد اتفاقات بدی هستم که برای فرهنگمان افتاده در عین حال، حال عمومی را درک می‌کنم چون خودم یکی از عوام هستم. اما معتقدم الان وقت کنار کشیدن نیست. تحریم فستیوال و عدم حضور راه چاره نیست چرا که جا برای دیگرانی باز می‌شود که انگیزه‌های دیگری دارند. الان باید بود و حرف زد. الان باید طیف هنرمندان یکصدا مطالبات و انتظارات خود را در یک قالب واحد مطرح نماید. دست از ظاهربینی برداریم. نگاه اجمالی به کارنامه‌ها خود مشتی است نمونه خروار.»


واکنش محسن هاشمی به تلاش ها برای سقوط دولت روحانی

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به آینده سیاسی دولت روحانی تصریح کرد: در کشور ما علی‌رغم ضعفی که در انتهای دولت‌ها بر آن حادث می‌شود، نظام حاکمیت دنبال سقوط دولت‌ها نیست؛ لذا با حمایت‌های موجود، دولت‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهند. برخی در برخورد با دولت کنونی به فکر سقوط آن یا استعفا رئیس دولت هستند و برخی دیگر نیز با آن برخوردی انفعالی دارند. با این حال همین ۲ سال باقی مانده زمانی است که دولت می‌تواند از پس برخی مشکلات بر آید و باید به سمت بعضی اهدافی که به آن نرسیدیم، حرکت کنیم. رئیس شورای شهر تهران گفت: البته پیشنهاد من این بود که چون دولت‌ها همیشه قرار است یک دور دیگر نیز از مردم رای بگیرند، گاهی تصمیمات درستی نمی‌گیرند مگر احساس کنند رای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. در برخی کشورها دوره ریاست‌جمهوری یک دوره‌ای اما با طول مدت بیشتری است. شاید اگر ما هم به جای ۲ دوره ۴ ساله، یک دوره ۶ یا ۷ ساله داشته باشیم، به نظر می‌رسد دولت‌ها با عقلانیت بیشتری تصمیم خواهند گرفت. این مساله می‌تواند در ساختار انتخاباتی آزمایش شود.

تکرار ادعای پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «تونی کاتز» مجری رادیویی مدعی شد که سردار سلیمانی به دمشق و بیروت سپس به بغداد سفر کرده بود و این نشان می‌دهد که وی در حال طراحی حمله‌ای بزرگ بود. پمپئو در عین حال اذعان کرد که درباره زمان این «حمله به اصطلاح قریب‌الوقوع» اطلاعی ندارد. وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: ایرانیان نیز امروز باور دارند که [سردار] سلیمانی برای آنان بد بوده است.

نظرات بینندگان