arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

دوحه، مقصد چهارم دیپلماسی وزیر خارجه پاکستان برای صلح منطقه‌ای

وزیر امور خارجه پاکستان در چهارمین مرحله از ماموریت تنش‌زدایی در منطقه و تبیین سیاست مشارکت برای صلح، پس از ایران، عربستان و آمریکا روز شنبه در دوحه با همتای قطری خود دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"شاه محمود قریشی" امروز پس از پایان سفر رسمی به آمریکا، از واشنگتن راهی دوحه شد و با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ خود اعلام کرد: قریشی در دیدار با "شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی" درباره مسائل مربوط به صلح و ثبات و وضعیت حاکم بر منطقه رایزنی کرد.

در این بیانیه آمده است: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست، استفاده از دیپلماسی برای حل اختلافات ضروری است و برای این مهم باید مسیر مذاکرات را هموار کرد.

وزیران امور خارجه پاکستان و قطر بر استمرار رایزنی‌های دوجانبه برای کمک به صلح و ثبات منطقه توافق کردند.

قریشی در این دیدار ، همتای قطری خود را در جریان تلاش ها و برنامه‌های پاکستان برای تنش‌زدایی در منطقه و کمک به پایداری صلح قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین درخصوص اهمیت صلح در افغانستان، ضرورت پیشبرد مذاکرات آمریکا و طالبان و رسیدگی به مناقشه کشمیر بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه قطر از تلاش‌های پاکستان برای کمک به تنش‌زدایی در منطقه و تسهیل فرآیند صلح افغانستان قدردانی کرد.

قریشی پس از این دیدار دوحه را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد.

شاه محمود قریشی بنابر دستور "عمران خان" نخست وزیر پاکستان برای پیشبرد ماموریت صلح و تنش‌زدایی در منطقه و تببین مواضع این کشور مبنی بر مخالفت بر هرگونه درگیری در منطقه و مشارکت در ارتقای صلح، از هفته گذشته سفرهای رسمی به جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا انجام داد.

قریشی همچنین طی بازدید از نیویورک با دبیرکل سازمان ملل، رییس مجمع عمومی و رییس دوره ای شورای امنیت نیز درخصوص تحولات اخیر خاورمیانه رایزنی کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان