arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

الوطن سوریه: نماینده سوریه در سازمان ملل در جشن ریاست عربستان بر گروه ۲۰ شرکت کرده / مسئولان عربستانی می گویند آنچه در روابط آنها با سوریه رخ داده، تنها ابر تابستانی زودگذر است

یک روزنامه چاپ سوریه از حضور بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جشن ریاست عربستان بر نشست آتی گروه ۲۰ و استقبال گرم مسؤولان ریاض از او خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه الوطن چاپ سوریه به نقل از برخی منابع دیپلمات غربی در نیویورک نوشت، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مراسم ویژه‌ای که به افتخار فهد بن عبدالله المبارک، وزیر مشاور عربستان برای ریاست عربستان بر نشست آتی گروه ۲۰ ترتیب داده شده بود، حضور یافت.

منابع یاد شده اظهار کردند: جعفری دعوت ویژه عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل را پذیرفته و در این مراسم شرکت کرد. المعلمی و المبارک نیز در این مراسم به دنبال دیدار با جعفری بودند؛ نکته‌ای که مورد توجه حاضران قرار گرفت. مسؤولان عربستانی نیز در این دیدار بر روابط برادرانه میان دو کشور تاکید کردند.

برخی منابع رسانه‌ای در این خصوص گزارش دادند، مسؤولان عربستانی در این مراسم از علاقه خود به سوریه سخن گفته و تاکید کردند که سوریه در قلب آنهاست و آنچه پیش از این در روابط میان دو کشور رخ داده، تنها ابر تابستانی زودگذر بوده است.

براساس گزارش سایت‌ها، حضور جعفری در این مراسم مورد توجه حاضران قرار گرفت و آنها از حضور او و نیز استقبال گرم عربستانی‌ها از او تعجب کردند.

پیش از این اقدام عربستان، امارات نیز اقدام مشابهی انجام داد و عبد الحکیم ابراهیم النعیمی، کاردار امارات در دمشق در مراسم استقبالی در سفارت این کشور در دمشق اظهار کرد: روابط دو کشور مستحکم، ویژه و مبتنی بر اصولی روشن و ثابت بوده که اساس آن حفظ وحدت عربی از طریق سیاستی میانه‌رو است.

النعیمی در این مراسم ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه امنیت و آرامش بر تمام مناطق تحت حاکمیت بشار اسد برقرار شود، از دولت و ملت سوریه برای استقبال گرم از او و کادر وزارت خارجه این کشور و کاهش مشکلات پیش روی سفارت امارات جهت عمل به وظایفش با هدف تقویت عمق روابط بین دو کشور برادر تشکر کرد.

نظرات بینندگان