arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مدیرعامل اپل با فیسبوکی ها آشنی کرد؟ / حمایت محسوس «تیم کوک» از مواضع «مارک زاکربرگ» در حوزه واقعیت افزوده

موضوع اختلاف نظرهای شدید تیم کوک مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، چندان عجیب نیست، اما به نظر می رسد تیم کوک در حوزه واقعیت افزوده با مدیرعامل فیس بوک اشتراکات زیادی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موضوع اختلاف نظرهای شدید تیم کوک مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، چندان عجیب نیست، اما به نظر می رسد تیم کوک در حوزه واقعیت افزوده با مدیرعامل فیس بوک اشتراکات زیادی دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  تیم کوک ضمن گفتگو در مورد مزایای واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی ، به طرز ظریفی از اقدامات مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در این زمینه تمجید کرد.

کوک گفت که فکر می کند واقعیت افزوده "شگفتی بزرگ بعدی" خواهد بود. اپل نیز تلاشهای خود را به سمت واقعیت افزوده حرکت داده است و ساخت برنامه های واقعیت افزوده برای آیفون را در دستور کار خود قرار داده است. کوک گفت که واقعیت افزوده "مردم را منزوی نمی کند. اما سایر فناوری ها او را بسیار نگران کرده اند زیرا می توان از آنها برای جایگزین کردن ارتباطات انسانی استفاده کرد."

فیس بوک یکی از بزرگترین طرفداران واقعیت مجازی است که شرکت VR Oculus را در سال 2014 خریداری کرد  و این فناوری را به عنوان سکوی بزرگ بعدی محاسبات توصیف کرد. به نظر می رسد تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل که همواره با انتقادهای تند و تیز درباره مارک زاکربرگ  صحبت می کند در این زمینه با وی همنظر و همراه است.

کوک که برای دریافت جایزه سرمایه گذاری اپل در دوبلین بود در مصاحبه ای با سبک چت این توضیحات را ارائه کرد. وقتی مصاحبه شونده از کوک برای 5 تا 10 سال آینده پیش بینی های فنی خواست ، کوک گفت که واقعیت افزوده را به عنوان بخش عظیمی از آینده فناوری می بیند. وی گفت: "نظر من این چیز بزرگ بعدی است و کل زندگی ما را فرا خواهد گرفت."

کوک با اشاره به کاربرد واقعیت افزوده در بازی و همچنین استفاده های آینده نگر تر از قبیل آموزش در زندگی واقعی گفت: "ممکن است شما نیاز داشته باشید روغن ماشینتان را عوض کنید و ندانید که این کار چگونه انجام می شود و در نتیجه می توانید از واقعیت افزوده استفاده کنید."

نظرات بینندگان