arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

برهم صالح: آیت الله سیستانی عامل عبور عراق به ساحل امن است/خشونت قانون شکنان در عراق تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ معترض و نیروی امنیتی کشور شده

رییس جمهوری عراق شامگاه چهارشنبه در سخنرانی نشست اقتصاد جهانی در داووس سوئیس گفت که آیت الله سیستانی به عنوان مرجع عالی دینی عامل عبور و حرکت این کشور به سمت ساحل امن است. وی افزود: فراخوان هایی که برای خروج آمریکا از خاک کشور صادر می شود واکنش هایی به عدم احترام به حاکمیت عراق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برهم صالح» شامگاه چهارشنبه در سخنرانی خود در اجلاس داووس گفت: آیت الله سیستانی به عنوان مرجع عالی دینی عامل عبور و حرکت این کشور به سمت ساحل امن است. اینکه با تببین اهمیت و نقش کشورش در خاورمیانه بیان کرد که احترام به حاکمیت ملی عراق موضوعی قطعی و حیاتی در ایجاد آرامش و صلح در این منطقه مهم و راهبردی است.
وی افزود که انتخابات زودهنگام فرصتی مناسب برای پایان بحران سیاسی در عراق است.
صالح تاکید کرد که در این شرایط نیازمند بازگرداندن اعتماد مردم به دولت هستیم.
رییس جمهوری عراق گفت که فراخوان هایی که برای خروج آمریکا از خاک کشور صادر می شود واکنش هایی به عدم احترام به حاکمیت عراق است.
صالح ادامه داد که اگر بین همسایگان و متحدان ما رویارویی اتفاق بیفتد دستیابی به انتظاراتی که در عراق ترسیم کرده ایم سخت و دشوار خواهد شد.
وی گفت که نیروهای آمریکایی متهم به نقض حاکمیت ملی عراق هستند و درخواست اخراج آنها از خاک عراق به معنای نادیده گرفتن خدمات آنان نیست.
رییس‌ جمهوری عراق یاد آور شد که خشونت از طرف قانون شکنان در عراق تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ معترض و نیروی امنیتی کشور شده است.
صالح افزود که مصوبه اخیر مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای امریکایی طرحی کینه توزانه نیست؛ بلکه خواست اکثر عراقی هایی را نشان می دهد که معتقدند آنها - نظامیان آمریکایی - حاکمیت کشورشان را نادیده گرفته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان