arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

استقبال پاکستان از اعلام آمادگی تهران و ریاض برای مذاکره: خواستار رفع سوء تفاهم های احتمالی میان دو کشور برادر ایران و عربستان هستیم

وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران و همچنین علاقه‌مندی تهران به گفت وگو با همسایگان استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«شاه محمود قریشی» در حاشیه نشست خبری در اسلام آباد که هدف آن تشریح سفرهای اخیر خود به تهران، ریاض و واشنگتن بود، به پرسشی درخصوص نشانه های مثبت در روابط ایران و عربستان پاسخ داد.

وی با استقبال از آمادگی تهران و ریاض برای مذاکره افزود: ما خواستار رفع سوء تفاهم های احتمالی میان دو کشور برادر ایران و عربستان هستیم.

قریشی با اشاره به روابط نزدیک اسلام آباد با ریاض اظهار داشت: پاکستان همزمان روابط محکمی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه دارد.

وی تاکید کرد: پاکستان خواهان هیچ گونه کینه و کدورت میان تهران و ریاض نیست و ما با همین هدف به ایران و عربستان سفر کرده و پیام صلح را به دوستان خود ابلاغ کردیم.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: منطقه تحمل هرگونه درگیری جدیدی را ندارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در توئیتی به زبان عربی نوشت: ایران همچنان به گفت و گو با همسایگان خود علاقمند است. ما آمادگی خود را برای مشارکت در هر اقدام هم افزا برای تامین منافع منطقه اعلام می کنیم.

وی افزود: ما از هر گامی که امید را به مردم منطقه بازگرداند و ثبات و شکوفایی را به ارمغان آورد، استقبال می کنیم.

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان نیز روز چهارشنبه با استقبال از مذاکره با ایران گفت که ما از این موضوع استقبال می کنیم، مشروط به این‌ که ایران دست از حمایت از گروه‌هایی نیابتی‌ در منطقه بردارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان