arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

گلایه مقتدی صدر از معترضان میدان التحریر بغداد: من از الان تلاش خواهم کرد که در امور آن ها چه به نفع شان باشد و چه علیه شان، دخالت نکنم

رهبر جریان الصدر عراق ضمن اعلام برائت از کارشکنان در تشکیل دولت در این کشور، اعلام کرد که از این به بعد در مسئله معترضین دخالت نخواهد کرد تا آن‌ها خود سرنوشت عراق و خطری را که پیش روی است، ملاحظه کنند؛ خطری که بی‌امان و بی‌رحمانه همه را از داخل و خارج تهدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون این کشور در بیانیه‌ای از معترضان میدان التحریر شهر بغداد، پایتخت عراق گلایه کرد و گفت که دیگر در امور تظاهرات دخالت نخواهد کرد.

در این بیانیه که در حساب توییتری صدر منشر شده است، رهبر جریان الصدر عراق از عراقی‌ها به دلیل مشارکت در تظاهرات میلیونی امروز بغداد که علیه اشغالگری و اقدامات آمریکا بود، تقدیر و تشکر کرد.

با این حال، مقتدی الصدر به قول خود از معترضان میدان التحریر و سایر استان‌‌های عراقی که در او «شک کردند» ابراز تأسف کرد و گلایه کرد.

رئیس ائتلاف سائرون گفت که می‌پنداشت که این معترضان «پشتیبان و تکیه‌گاه» او بودند. صدر همچنین از «قلم‌ به‌دستان اجیر شده خارجی‌ها» گلایه کرده و گفته است که نزد خداوند از آن‌ها شکایت خواهد کرد.

مقتدی الصدر در ادامه گفت:‌ «من از الآن تلاش خواهم کرد که در امور آن‌ها (معترضان) چه به نفع آن‌ها باشد و چه علیه آن‌ها، دخالت نکنم تا آن‌ها خود سرنوشت عراق و خطری راکه پیش روی است، ملاحظه کنند؛ خطری که بی‌امان و بی‌رحمانه همه را از داخل و خارج تهدید می‌کند».

رهبر جریان الصدر عراق همچنین از همه سیاستمدارنی که تلاش می‌کنند در مسیر پیشرفت تشکیل دولت قوی و مستقل دارای حاکمیت ملی، شفافیت و مهارت سنگ‌اندازی می‌کنند، ابراز انزجار و برائت کرد؛ به گفته او دولت جدید باید بتواند هرگونه اشغالگری و دخالت خارجی را از عراق دور کند.

شماری از شهرهای عراق از اول اکتبر (نُهم مهر) گذشته در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و نبود خدمات دولتی دست به تظاهرات و اعتراض زدند که به جز چند هفته وقفه، تا به الآن ادامه داشته است و بعد از تظاهرات امروز علیه آمریکا دوباره آغاز شد.

در طول این مدت، دولت عبد المهدی، نخست‌وزیر عراق استعفا داده و دولت پیش‌برد امور تشکیل شده و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید به نتیجه‌ای نرسیده است. ترور شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی از سوی نظامامیان تروریست آمریکا در بغداد، پروسه تشکیل دولت را به تأخیر انداخته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان