arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

مديرعامل ايران خودرو : 600 هزار دستگاه خودرو در سال 99 تولید می شود

مديرعامل ايران خودرو از تدوين نقشه راه حوزه هاي موتور،‌ گيربكس و محصولات جديد خبر داد و گفت: توليد گيربكس شش سرعته نيز در دستور كار قرار دارد و به زودي و پس از انجام مراحل كاليبراسيون به توليد انبوه خواهيم رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل ايران خودرو از هدفگذاري توليد 600 هزار دستگاه خودرو در سال آينده خبر داد و گفت: زنجيره تامين برمبناي اين هدف، برنامه ريزي كند.

به گزارش ايكوپرس؛ فرشاد مقيمي شب گذشته درگردهمايي با جهادگران عرصه توليد و خودكفايي گفت: در شرايط نابسامان قرار داشتيم،‌ توليد با كسري خودرو، جدا شدن ده ها هزار نفر از كارگران قطعه سازي، كمبود نقدينگي و عدم شفافيت در پرداخت به قطعه سازان، 190 هزار دستگاه تعهد، كاهش توليد خودروي عبور مستقيم و كامل از خط توليد، چك هاي برگشتي با رقم هزار ميليارد تومان بخشي از مشكلات موجود مربوط به قبل از شهريوماه امسال بوده است.

وي افزود: درحال حاضر بسياري از اين مسايل و چالش ها با  برنامه ريزي مناسب و مديريت صحيح منابع برطرف شده و به سمت دست يابي به نقطه مطلوب در توليد و عرضه خودرو هستيم.
 
مديرعامل ايران خودرو ضمن قدرداني ويژه از تلاش هاي زنجيره تامين در شرايط سخت تحريم گفت: مجموعه ذينفعان ايران خودرو از منافع اقدامات صورت گرفته بهره مند شده اند.

وي افزود: خودرويي در كف كارخانه نداريم كه عمرش بيش از يك ماه باشد كه اين عدد را نيز به زودي به صفر خواهيم رساند. با سازندگان هم پيمان شديم تا توليد را رونق ببخشيم، در دي ماه روزي نبوده كه كم تر از دوهزار دستگاه توليد داشته باشيم. مي خواهيم عدد دوهزار و 500 دستگاه را نيز به تثبيت مي رسانيم. تحويل روزانه خودرو را نيز در عدد 2500 دستگاه تثبيت خواهيم كرد.
 
مقيمي ادامه داد: در سه ماه گذشته بيش از 150 هزار دستگاه خودرو تحويل مشتريان داده ايم كه برابر با تعداد تحويلي در نيمه نخست سال بوده است، ظرفيت حمل از 5400 دستگاه به 13800 دستگاه رسيد، با توجه به محدوديت در ظرفيت حمل، تحويل درب كارخانه را به مشتريان پيشنهاد كرديم كه با استقبال آنان حدود 6 هزار دستگاه را در درب كارخانه سايت هاي توليدي تحويل داده ايم.

وي تصريح كرد: ركورد توليد روزانه، ‌ماهيانه و هفتگي توليد را در 20 ماه گذشته شكسته ايم.
 
مديرعامل ايران خودرو از تدوين نقشه راه حوزه هاي موتور،‌ گيربكس و محصولات جديد خبر داد و گفت: توليد گيربكس شش سرعته نيز در دستور كار قرار دارد و به زودي و پس از انجام مراحل كاليبراسيون به توليد انبوه خواهيم رساند.

وي رمز موفقيت در ايران خودرو را بعد از خواست خداوند، وحدت و يكپارچگي بين بخش هاي مختلف توليد و قطعه‌سازي دانست و گفت: احترام متقابل ميان خودروسازن و قطعه ساز بايد حفظ شود گام هايي در اين زمينه برداشته شده و گام هاي ديگري نيز در راه است كه تضمين كننده فعاليت هاي خودروسازي و قطعه سازي براي سال‌هاي متمادي خواهد بود.

وي با بيان اين كه عدالت در پرداخت و سهم قطعه سازان در تامين اقدام بسيار مهمي بود كه اجرا شده گفت: تسهيلات مصوب شوراي پول و اعتبار با نظارت انجمن ها تمام و كمال به شبكه تامين ايران خودرو تزريق خواهد شد و حتي يك ريال را صرف امور داخلي ايران خودرو نخواهيم كرد.

مقيمي درعين حال تصريح كرد: وقتي سياست هاي حمايتي اعمال مي شود داخلي سازي نيز بايد شتاب گيرد.

وي يكي از موضوعات اساسي فعلي را به دست آوردن جايگاه اصلي ايران خودرو در كيفيت قطعات عنوان كرد و ضمن اشاره به سياست تشويقي ايران خودرو براي قطعه سازان گفت: از ورود قطعات بي كيفيت به خطوط توليد جلوگيري مي كنيم حتي اگر منجربه توقف خط توليد شود، اما عامل اين اتفاق هزينه آن را نيز خود پرداخت خواهد كرد.

وي ضمن قدرداني از وزير صمت كه شخصا موضوع داخلي سازي در صنعت خودرو كشور را دنبال مي كند گفت: با همدلي و همراهي زنجيره تامين و كارگران خطوط توليد كه سرمايه بزرگ ايران خودرو هستند اهداف ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري و وزير صمت را محقق خواهيم كرد.
نظرات بینندگان