arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

کشف کشتی ناپدید شده در مثلث برمودا  پس از یک قرن

تیمی از محققان آمریکایی اعلام كردند كه یك كشتی را كه تقریباً 100 سال پیش به طور مرموزی در مثلث برمودا گم شده بود ، در سواحل فلوریدا كشف کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیمی از محققان آمریکایی اعلام كردند كه یك كشتی را كه تقریباً 100 سال پیش به طور مرموزی در مثلث برمودا گم شده بود ، در سواحل فلوریدا كشف کرده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، کشتی اس اس کوتوپاکسی، یک کشتی بخاری بازرگانی آمریکایی بود که در 29 نوامبر 1925 ، چارلستون ، کارولینای جنوبی را ترک کرد و  زغال سنگ بار کرد. اما کشتی قبل از رسیدن به مقصد نهایی خود ، هاوانا در کوبا بدون هیچ اثری ناپدید شد.

سرنوشت کوتوپاکسی و 32 نفری که در آن حضور داشتند برای همیشه نامشخص باقی ماند. اکنون این کشتی که در منطقه برمودا ناپدید شده بود، پیدا شد. ناپدید شدن کشتی به یکی از داستانهای مشهور مرتبط با افسانه مثلث تبدیل شده است، منطقه ای بدنام در اقیانوس غربی شمال اقیانوس اطلس که در آن چندین کشتی و هواپیما در شرایط عجیبی گم شده اند.

مایکل بارنت ، زیست شناس دریایی و کاوشگر زیر آب ، به نیوزویک گفت: " پژوهشگران آنها هرگز نتوانستند قایق های گمشده، اجساد یا هر چیز دیگری را پیدا کنند. کشتی پس از آن ناپدید شد. بنابراین ما در تلاش هستیم تا تعیین کنیم که چه اتفاقی افتاده است. "

داستان ناپدید شدن کوتوتاکسی گذشته ای رنگارنگ داشته است. استیون اسپیلبرگ ، کارگردان مشهور نیز در یکی از فیلمهای خود به آن پرداخته است. اکنون پس از گذشت تقریباً یک قرن عدم اطمینان و گمانه زنی ، توضیحی واقع بینانه تر درباره این کشتی پدیدار شده است. بارنت و همکارانش گفتند که این کشتی ویرانگر در حدود 35 مایلی در ساحل سنت آگوستین ، در شمال شرقی فلوریدا پیدا شده است.

درواقع این کشتی هزاران مایل دورتر از مثلث برمودا پیدا شده است. آبهای ساحل سنت آگوستین، بندری پر رونق در زمان استعمار بود که با کشتی های قرن 16 و 17 پر شده بود.

نظرات بینندگان