arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

آشنا خطاب به مشاور رییس‌جمهور افغانستان: مخاطب روحانی مسئولان ایرانی بودند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، پیشرفت کشور افغانستان را با وجود تمام مشکلات تحمیلی، یک تجریه و درس دانست و گفت: مخاطب دکتر روحانی مسئولان ایرانی بودند که گاه کمبود امکانات را بهانه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حسام الدین آشنا روز چهارشنبه در توییتی خطاب به «شاه‌حسین مرتضوی» مشاور ارشد رییس‌جمهوری افغانستان نوشت: مخاطب دکتر روحانی مسئولان ایرانی بودند که گاه کمبود امکانات را بهانه می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: تجربه خواهران و برادران ما در کشور افغانستان حاوی این درس است که با وجود تمام مشکلات تحمیلی می‌توان در مسیر پیشرفت گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه (هفتم بهمن ماه) در سخنانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه صندوق آرا به شکلی کنونی را نمی پسندد، بر لزوم الکرونیکی شدن انتخابات در تمام مراحل تاکید کرد و افزود: به وزیر کشور در هر دوره‌ای تاکید کردیم و او نیز این موضوع را دنبال کرده است اما نشد؛ این انتخابات را الکترونیکی کنید افغانستان هم این کار را کرد، این که چیزی نیست؛ مردم رای را روی کاغذ می‌نویسند، در صندوق می‌اندازند، فردی آن رای را می‌خواند و فرد دیگری آن را علامت می‌زند و البته معلوم نیست این فرد چه می‌خواند و آن یکی کجا را علامت می‌زند، هم اینکه علامت زدند در پایان نوبت به تجمیع آرا می‌شود که چه بساطی پیش می آید که باید همه آنجا مراقب باشیم.

علی‌رضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری نیز در پاسخ به واکنش‌ها به این سخنان رییس جمهوری، مخاطب طعنه حسن روحانی را نه افغانستان بلکه هشداری به استمرار شیوه‌های اجرایی کهنه در انتخابات ایران عنوان کرد.

وی در یادداشتی توییتی نوشت: اینکه با سال‌ها توسعه زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایم انتخابات الکترونیک را تجربه کنیم سزاوار خود انتقادی است و اینکه برادرانمان در افغانستان با آوار سال ها جنگ توانسته اند، یقینا شایسته احترام.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان