arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرسنجی؛ اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ از قدرت سوء استفاده کرده است

نظرسنجی جدید دو رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی» و «وال استریت ژورنال» نشان داد اکثریت شهروندان ایالات متحده معتقدند که «دونالد ترامپ» ضمن سوءاستفاده از قدرت، در زمینه تحقیقات اخیر کنگره نیز مانع‌تراشی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد اکثر ساکنان این کشور معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده از قدرت خود سوء استفاده کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در نظرسنجی مشترک این شبکه با روزنامه «وال استریت ژورنال»، اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی (۵۲ درصد) بر این باورند که ترامپ از قدرت خود سواستفاده کرده و در زمینه تحقیقات کنگره درباره ماجرای اوکراین نیز مانع‌تراشی کرده است.

این نظرسنجی در عین حال نشان می‌دهد جامعه آمریکا در مورد لزوم برکناری ترامپ از قدرت، دو پاره و دچار اختلاف است. در این نظرسنجی ۴۶ درصد گفته‌اند که ترامپ باید از سمتش عزل شود، درحالی که ۴۹ درصد خواهان ادامه ریاست جمهوری او بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، میزان حمایت از استیضاح رئیس جمهور آمریکا از پاییز گذشته به طور نسبی ثابت مانده است.

در این نظرسنجی ۸۶ درصد طرفداران حزب دموکرات از برکناری ترامپ حمایت کرده‌اند و در مقابل ۹۱ درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند با برکناری او مخالف هستند. ۴۵ درصد رأی‌دهندگان مستقل نیز حامی عزل ترامپ و ۵۰ درصد مخالف این مسئله بوده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب گیرد که استیضاح می‌شود. اعضای سنای آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری (۱۶ بهمن) رأی‌گیری نهایی درباره برکناری یا ابقای رئیس‌جمهور آمریکا را انجام می‌دهند. اکثریت جمهوری‌خواه سنا موجب شده تا ترامپ با وجود فشار گسترده دموکرات‌ها و رسانه‌های آمریکایی، چندان در خطر برکناری قرار نداشته باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان