arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

سورنا ستاری: صادرات محصولات دانش بنیان ایران امسال ۴۰ درصد رشد دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد علمی نخبگان از رشد قابل توجه صادرات شرکت‌های دانش بنیان کشور در سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این حجم صادرات نسبت به سال گذشته از رشد بیش از ۴۰ درصدی برخوردار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سورنا ستاری روز شنبه در دیدار از شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان محصول به خارج از کشور فروختند.
وی در ادامه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این در حالی است که این شرکت‌ها در مقایسه با سایر استانها عقب هستند.
ستاری تصریح کرد: این موضوع می‌طلبد تا حمایت از شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری بیشتر شود تا بتوان این فاصله را کمتر کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: ظرفیت‌های موجود در این استان بیش از چیزی است که تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته و شرکت‌های دانش بنیان باید این موضوع را مدنظر خود قرار دهند.
ستاری همچنین از حمایت‌های این معاونت در توسعه زیرساخت‌های علمی و فناوری این استان خبر داد و گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در این استان فراهم شود می‌توان از مهاجرت جوانان و نخبگان این استان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۴ محصول فناورانه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

«کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، «سامانه هوش ابزار»، «سوهان برقی دندان اسب» و «ترکیب اصلاح‌کننده آب مورد استفاده در محلول‌پاشی کشاورزی» از جمله این محصولات فناورانه است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان