arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
وال استریت ژورنال:

ایالات متحده هواوی را به جاسوسی و سوء استفاده از اطلاعات خصوصی طی یک دهه متهم کرد

ایالات متحده می گوید هواوی طی یک دهه اخیر در حال جاسوسی از پنلهای ایمنی مخابراتی طراحی شده برای اجرای قانون و نقض حریم خصوصی کاربران بوده است. این همان کاری است که ایالات متحده سالهاست از شرکت های فناوری می خواهد اجرا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایالات متحده می گوید هواوی طی یک دهه اخیر در حال جاسوسی از پنلهای ایمنی مخابراتی طراحی شده برای اجرای قانون و نقض حریم خصوصی کاربران بوده است. این همان کاری است که ایالات متحده سالهاست از شرکت های فناوری می خواهد اجرا کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال، دولت ایالات متحده بار دیگر هواوی را به جاسوسی از مردم با سوء استفاده از پشتیبانهای مخابراتی متهم کرد. پشتیبانهایی که برای استفاده توسط نیروهای پلیس و امنیتی در نظر گرفته شده بودند.

ایالات متحده بارها هواوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم کرده است ، اما این اولین بار است که اتهام خود را با جزئیاتی جدی مطرح می کند. گرچه هواوی به سرعت این ادعا را رد کرد. دولت آمریكا سالها است كه به شركتهای فناوری مانند اپل و فیس بوک فشار می آورد تا اجازه دهند دسترسی های لازم برای اجرای قانون به دستگاهها و پیامهای رمزگذاری شده را ایجاد كنند.

اما چرا ایالات متحده تا این حد از این جاسوسی ادعا شده عصبانی است؟ چون در شرایطی که شرکت های آمریکایی حاضر نیستند دست از مخفی کاری بردارند و اطلاعات خود را با نیروهای پلیس به اشتراک بگذارند، هواوی دقیقا از همین روش برای جاسوسی استفاده کرده است.

وضعیت اتهام زنی آمریکا علیه هوا نیز بسیار سنگین است. مقامات آمریکایی می گویند هواوی بیش از یک دهه است که از این فناوری برخوردار است. ایالات متحده این اطلاعات را تا اواخر سال 2019 مخفی نگه داشت و پس از آن شروع به اشتراک گذاری آن با متحدان منتخب خود از جمله آلمان و انگلیس کرده است.

اما به نظر نمی رسد که این اطلاعات بریتانیا را دچار مشکل کرده باشد ، همانطور که این کشور در ماه گذشته اعلام کرد به هواوی اجازه می دهد مقدار محدودی از زیرساخت های 5G "غیر هسته ای" این کشور را بسازد. ایالات متحده مدت هاست که هواوی را متهم می کند که به عنوان جاسوس دولت چین عمل می کند ، اما این اولین باری است که جزئیات دقیقی از دقیقاً چگونگی جاسوسی هواوی  را ارائه می دهد.

 مقامات ایالات متحده گفتند هواوی تجهیزاتی ساخته است که به این شرکت  اجازه می دهد تا با استفاده از رابط هایی که فقط برای اجرای قانون طراحی شده است بدون هشدار دادن به حامل ها ، از راه دور به مخابرات بپیوندد. بنابراین امنیت ملی به خطر میفتد. سخنگوی هواوی با رد این اتهامات به وال استریت ژورنال گفت: "ما به طرز جدی این آخرین اتهامات را رد می کنیم. باز هم ، اتهامات بی اساس بدون ارائه هیچ گونه مدرک مشخصی تکرار می شوند."

نظرات بینندگان