arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سی بی سی نیوز:

تلاش برای تولید دارو به اولویت اصلی مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شد

سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد داروها و واکسنهای مربوط به کروناویروس در اولویت تلاشهای سازمان بهداشت جهانی برای مهار شیوع ویروس کرونا در چین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد داروها و واکسنهای مربوط به کروناویروس در اولویت تلاشهای سازمان بهداشت جهانی برای مهار شیوع ویروس کرونا در چین است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، تیم پیشرفته ای از سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد امروز در پکن حاضرند. آنها قصد دارند تا درباره خود ویروس و همچنین واکنش بی سابقه چین اطلاعات بیشتری کسب کنند.

پزشکان و دیگر کارکنان مراقبت های بهداشتی که در برابر شیوع ویروس کرونا در چین مبارزه می کنند ، هیچ درمان خاصی برای استفاده در برابر این ویروس جدید ندارند. اکنون آنها یافتن سطح مناسب پاسخ ایمنی برای از بین بردن ویروس بدون تنظیم سایر مشکلات است. چین تاکنون بیش از 1000 کشته و 40000 مورد بیماری داشته است که اکنون COVID-19 نامیده می شود.

در سایر جهان کمتر از 400 مورد بیماری تأیید شده است. تعیین این که کدام بیماران در بدترین شرایط قرار دارند یا کدام بیماران امکان بهبودی دارند بسیار دشوار است. ماه گذشته دکتر جروم لیس و تیم وی اولین بیمار کانادا را در مرکز علوم پزشکی Sunnybrook در تورنتو معالجه کردند. این مرد در دهه 50 سالگی بود و بهبود پیدا کرد.

لیس با اشاره به این مرد گفت: "پس از بستری شدن بیماران به تدریج بهبود پیدا کردند و در نهایت علائم آنها کاملاً برطرف شد. من فکر می کنم این داستان باید برجسته شود و توجه کنیم که تولید دارو و درمان بسیار مهم تر از اشاعه خبرهای خطرناک است. کرونا از نظر چگونگی ارائه آن بسیار شبیه به آنفلوانزا است و با این وجود تفاوت اساسی این است که ما آنتی ویروسی نداریم که بتواند واقعاً مورد استفاده قرار گیرد."

بر همین اساس است که این روزها بسیار مهم است که تولید دارو ولویت اصلی در مبارزه با ویروس کرونا محسوب می شود. افزون بر دارو تجهیزات پزشکی بسیاری مهم محسوب می شوند.

نظرات بینندگان