arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۲۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
فریدون مجلسی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با «انتخاب» بررسی کرد:

کدام کاندیدای دموکرات می تواند ترامپ را تک دوره ای کند؟

یک کارشناس مسائل آمریکا معتقد است، بدون جو بایدن دموکرات‌ها واقع شانسی در برابر دونالد ترامپ ندارند. به ظر می‌رسد بایدن تنها شخصی است که می‌تواند در برابر دونالد ترامپ ایستادگی کند و شانس پیروزی داشته باشد؛ دیگر نامزدها چنان توان و قدرتی را ندارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شانس دموکرات‌ها برای پیروزی بر ترامپ چقدر است؟/ آیا دموکرات‌ها توان شکست ترامپ را دارند؟

یک کارشناس مسائل آمریکا معتقد است، بدون جو بایدن دموکرات‌ها واقع شانسی در برابر دونالد ترامپ ندارند. به ظر می‌رسد بایدن تنها شخصی است که می‌تواند در برابر دونالد ترامپ ایستادگی کند و شانس پیروزی داشته باشد؛ دیگر نامزدها چنان توان و قدرتی را ندارند

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل آمریکا، در تحلیل خود از نتایج انتخابات درون حزبی در دو ایالت آیووا و نیوهمپشایر به خبرنگار «انتخاب» گفت: «در سطحی کلان وضعیت دموکرات‌ها را تا حدود زیادی ناامید کننده ارزیابی می‌کنم؛ زیرا آن‌‌ها برای مقابله با ترامپ فرصت‌های زیادی داشتد که نتوانستند بهره بگیرند. واقعیت این است که ترامپ در دور قبل با 3 میلیون رای کمتر و با صرف اتکا به رای‌های الکترال بود که توانست به کاخ سفید دست پیدا کند. او با بسیج عوام و با طرح شعارهایی همانند این‌که شما از هم برتر هستید، از مهاجرت ممانعت می‎‌کنم و فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهم کرد، کسانی را به پای صندوق رای دادن کشاند که قبلا حاضر به مشارکت نبودند. حداکثر امکانات ترامپ همان بود که در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 به آن‌ها اتکا کرده بود.»

وی افزود: «حضور در منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا معمولا مزیتی برای معروفیت و شناخته شدن محسوب می‌شود. بر اساس همین قاعده جو بایدن تا چند وقت اخیر در تمامی نظرسنجی‌ها با اختلاف در صدر قرار داشت اما اکنون شاهد هستیم که رقبایی دیگر برای او پیدا شده‌اند که هر کدام شانس پیروزی و معرفی به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها را دارند. در دوایالت آیووا و نیوهمپشایر، بایدن سقوطی بزرگ را تجربه کرد اما هنوز وضعیت نهایی مشخص نیست که در دیگر ایالت‌ها رای‌دهندگان به چه کسی رای خواهند داد.»

شانس دموکرات‌ها برای پیروزی بر ترامپ چقدر است؟/ آیا دموکرات‌ها توان شکست ترامپ را دارند؟

این کارشناس مسائل آمریکا در بخشی دیگر از گفته‌های خود تصریح کرد: «تمامی نامزدهای دموکرات از نظر مردم آمریکا با مشکلی خاص مواجه هستند. از دید بسیاری از روشنفکران و انسان‌های ترقی‌خواه برنی سندرز شخصیت و انسانی وارسته و اخلاقی است که واقع‌بینی و خطرگریزی بالاتری دارد. هر چند سندرز می‌تواند محبوبیت کسب کند و آراء را به سمت خود جذب کند اما واقعیت این است که او نیز در کهولت سن با جو بایدن اشتراک دارد. همین مساله بدین معنا است که هر دو رئیس‌جمهور یک دوره‌ای خواهند بود. مهم‌تراز این مشکل سندرز یهودی بودن او است. جامعه مذهبی آمریکا، بر خلاف سیاست خارجی رسمی تا حدود زیادی ضد یهود هستند. مساله دیگر سندر سوسیال دموکرات بودن او است؛ شعارهای‌اش در حمایت از کارگران، مردم طبقات پایین و فقرا همه‌گی شعارهای خوبی هستند اما جامعه آمریکا حتی عوامی که از شعارهای‌اش متنفع می‌شوند، بر اساس تبلیغات انجام شده چند دهه‌ای از سوسیالیسم نفرت دارند.»

مجلسی افزود: «الیزابت وارن دیگر نامزد مطرح دموکرات‌‎ها از نظر شخصیتی، انسانی وارسته به نظر می‌رسد اما برخلاف هیلاری کلینتون بانوی اول آمریکا و وزیر امور خارجه نبوده و برای جامعه آمریکا ناشناخته است. از سوی دیگر، جامعه محافظه‌کار آمریکا هنوز با احتیاط به زنان نگاه می‌کنند و یهودی بودن او نیز مزید بر علت شده تا از توان مقابله با دونالد ترامپ برخوردار نباشد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «پیت بودججدیگر نامزد نوظهور دموکرات‌ها نیز یک اشکال ارتباطی بزرگ دارد که احتمالا جامعه محافظه‌کار آمریکا آن را نخواهد پذیرفت. هر چند آمریکایی‌ها دگرباش خواهی را در سطوحی پذیرفته‌اند اما تحمل این‌که یک شخص دگرباش ‌خواه را به عنوان رئیس جمهور بپذیرند، تا حدود زیادی محتمل نیست.»

این کارشناس مسائل آمریکا در بخشی دیگر از گفته‌های خود تاکید کرد: «هر چند بایدن در دو ایالت اول در رده‌های پایین قرار گرفته اما به نظر می‌رسد انتخاب شخصی مانند سناور الیزابت وارن، به عنوان معاون می‌تواند شانس او را برای پیروزی در انتخابات بیشتر کند. بایدن تا حدود زیادی قربانی تهمت‌هایی شده که در پرونده فساد مالی «اکراین گیت» به پسر او وارد شده است. آن‌چنان که شاهد بودیم طرح دموکرات‌ها نیز برای انتقام از ترامپ با شکست مواجه شد. اکنون این روند بیشتر به نظر می‌رسد بیشتر به ضرر بایدن تمام شده اما ایالت‌های بزرگ باقی مانده و هنوز زود است که از دو ایالت اول به پیش‌بینی درستی دست یافت.»

مجلسی در پایان تصریح کرد: «بدون بایدن دموکرات‌ها واقع شانسی در برابر دونالد ترامپ ندارند. به نظر می‌رسد بایدن تنها شخصی است که می‌تواند در برابر دونالد ترامپ ایستادگی کند و شانس پیروزی داشته باشد؛ دیگر نامزدها چنان توان و قدرتی را ندارند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
1
0
بعد از افشاگري هاي ترامپ در سنا كه بقصد زمين زدن بايدن بود، در حال حاضر سندرز و بوتي جيج از بايدن جلوترند. و در نظر سنجي ها سندرز در مقابل ترامپ ٤٥ به ٤٧ است . يعني بهرحال ترامپ جلوتر از همه كانديد هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
1
شماها یادتون رفته دائما مقاله می نوشتید به این 2ملیون دلیل سیستم امریکا اجازه نمیده کسی مثل ترامپ رئیس جمهور شه...
در ضمن همین اشتباه رو دوره قبل دموکرات ها در پس زدن سندرز و اوردن کلینتون کردند در صورتی که بسیاری از ناظران میگن اگر سندرز با ترامپ رقابت میکرد احتمالا شکستش میداد
کارشناسای ابکی
با این کارشناسا و اینجور تحلیل ها
به اینجا رسیدیدم دیگه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
1
2
سالهاست در آمریکا زندگی میکنم و بطور جدی و مداوم درگیر پروسه های سیاسی و شرایط اجتماعی اینجا هستم. واضح است این آقای "کارشناس" کوچکترین شناختی از جامعه کنونی آمریکا ندارد.
پاسخ ها
مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
سلام می خواستم شما توضییح بیشتری در مورد جامعه آمریکا بدهید حداقل یک تحلیل کوچکی در مورد انتخابات آمریکا ارائه کنید و اینکه واقعاً جامعه آمریکا ضد یهود یا حداقل بی تفاوت به یهودیت هستند ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
در جواب آقا یا خانم مرادی:
در جامعه فعلی آمریکا مردم بطور فزاینده ای از تشکل های سنتی (establishment) چه دموکرات و چه جمهوریخواه دلزده و به آنها بی اعتماد هستند. اتفاقا دلیل اصلی پیروزی ترامپ در دور مقدماتی بین کاندیداهای متعدد از میان جموری خواهان و سپس پیروزی نهایی بر کلینتون همین سوء استفاده از سر خوردگی مردم بود که خود را به صورت کاندیدای مردمی معرفی کرد (البته به دروغ!). در نتیجه بسیاری از مردم به او رای دادند و تعداد بیشتری هم اصلا در انتخابات شرکت نکردند. در صورت وجود یک کاندیدای اصیل چپ مردمی مثل سندرز طبق نظرسنجی ها در همان روز انتخابات ۲۰۱۶ احتمال شکست ترامپ بسیار بالا بود. مشکل ریشه ای در آمریکا وجود راه های "به اصطلاح" قانونی و شبه قانونی برای ورود و اثرگذاری پول در فرایندهای سیاسیست. به دلیل همین فساد منابع سنتی خبری چه از رادیو و تلوزیون (...,CNN, MSNBS, FOX) و یا روزنامه ها (...,NTY , WPO) تقریبا در انحصار کاندیداهای طرفدار شرایط موجود از هر دو حزب هستند. خوشبختانه در چند سال اخیر به خاطر رشد شبکه های اجتماعی این انحصار تا حدود زیادی خوصوصا در میان نسل جوان شکسته شده است.
در صورت علاقه مطالعه دو کتاب زیر مفید خواهد بود:
Dark Money
Democracy in Chain
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
2
5
سندرز شانس بالایی در شکست ترامپ داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
4
3
یعنی همین امروز مذاکره با آمریکا چون فردا بسیار دیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
هیچ کدوم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
2
بنظرمن قشرتحصیل کرده امریکابه سندرزتمایل دارن
ولی درکجای دنیابیشترین رای مال قشرتحصیل کردست؟
بیشترین رای مال قشرعوام پس سندرزرای نمیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
1
1
آقای سندرز از بین کاندیدای دیگر بهترین گزینه برای شکست ترامپ است اگر ، معجزه رخ دهد که سندرز پیروز میدان شود .... ناگفته نماند ترامپ اقتصاد آمریکا را بهتر و فرصت شغلی ایجاد کرده و مهمتر اینکه به وعده خود در انتخابات ۲۰۱۶ وفا کرده ... فقط ترور ترامپ مانع رسیدن او به دور دوم خواهد بود
نظرات بینندگان