arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

استمرار بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود

رفیعی گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز برای برخی مناطق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب برای شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، غرب کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از دامنه‌های جنوبی و البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران استمرار خواهد داشت.

رفیعی با اشاره به اینکه روز شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام‌حاکم است، بیان کرد: این در حالی است که روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب شاهد بارش به شکل برف و باران در این مناطق خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، غرب کشور، دامنه‌های جنوبی و البرز مرکزی در سواحل غربی دریای خزر و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها به دامنه‌های زاگرس مرکزی می‌رسد.

وی از  پدیده وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه تا اوایل وقت روز شنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، سمنان، شمال شرق مرکزی، نیمه شرقی یزد و برخی مناطق خراسان رضوی پدیده وزش باد را خواهیم داشت که روز شنبه فعالیت این پدیده به استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و مناطقی از استان هرمزگان می‌رسد.

رفیعی امشب بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز جمعه دریای خزر را مواج پیش بینی کرد.

آسمان پایتخت صاف است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران صاف است و احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی در پایان حداکثر دمای امروز پایتخت را ۸ درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح ۲ درجه بالای صفر اعلام کرد.

نظرات بینندگان