arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۸۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

فرماندار: وضعیت خلخال روی به عادی شدن است / ۹ روستای دور افتاده خلخال در شرایط بحران

فرماندار خلخال با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی در این شهرستان گفت: راه 95 درصد از روستاهای شهرستان تا این لحظه باز شده است و تا پایان امروز ده روستای باقی مانده نیز به اتمام خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فریدون بابایی اظهار کرد: در چند روز گذشته با همکاری بخش خصوصی و دستگاهای دولتی 50 دستگاه ماشین آلات سنگین در این منطقه بصورت شبانه روزی فعال بودند و امروز نیز 10 دستگاه برای خدمات‌رسانی به این شهرستان ارسال خواهد شد.

فرماندار خلخال اضافه کرد: به جهت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خلخال یارش برف اخیر در ۲ دهه گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده ولی مدیریت بحران در استان توانست در بحث امدادرسانی خوب عمل کند.

وی حجم بارش در سطح شهر خلخال را 1.5 متر و روستاها و ارتفاعات را بیش از سه متر اعلام کرد و گفت: در سطح شهر خلخال خیابانهای اصلی و فرعی برای عبور مرور باز شده است بطوریکه به دنبال پاکسازی در کوچه‌‎ها هستیم ولی به دلیلی سنگینی بارشها حمل و جابجایی برف به مناطق دیگر زمان بر است.

فرماندار خلخال با اشاره به وضعیت قطعی برق در این شهرستان افزود: در ساعات اولیه بارشها برق 70 روستا در این شهرستان قطع بود که ظرف شش ساعت وصل شد از لحاظ خدمات دهی اولیه در این شهرستان با مشکل خاصی مواجه نیستیم هم اکنون هیچ یک از روستاها قطعی برق و گاز ندارد.

وی اظهار کرد: روز گذشته 9 روستا وضعیت بحرانی داشت که با اقلام امکانات اولیه و مواد غذایی از جمله آرد مورد نیاز در بین آنها توزیع شد.

فرماندار خلخال با اشاره تلفات موجود در شهرستان، خاطرنشان کرد: برغم بارش سنگین برف و کولاک شدید در چهار روز گذشته با مدیریت بحران‌ تلفات جانی در منطقه وجود نداشته بطوریکه در برخی مناطق گلخانه‌ها و مرغداری‌ها آسیب دیده است که میزان این تلفات هنوز مشخص نشده است.

بارش برف در چند روز گذشته در شهرستان خلخال راه ارتباطی ۱۳۰ روستا از ۱۴۲ روستای این شهرستان مسدود کرده بود که در لحظات اولیه با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط راه‌های تعداد زیادی از این روستاها برف‌روبی شد اما دوباره بسیاری از آنها بر اثر کولاک مسدود شدند این در حالی است که تنها 9 روستای دور افتاده این شهرستان در شرایط بحرانی بودند که مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
با تشکر از اطلاع رسانی شما در خصوص وضعیت شهرستان خلخال
صدا و سیما خیلی کم به این موضوع پرداخته است
م پ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
بنده به عنوان یک خلخالی تمام حرف های فرماندار را تکذیب مبکنم ، خیابانها پراز برف است ،فقط خیابان اصلی شهر را برف روبی کامل کردن ، هنوز بعد از ڱذشت یک هفته از بارش سنگین محله هایی است که اصلآ امکان تردد پیاده هم نیست، جاده خلخال به اسالم به طور کامل بسته اسن
علیر ضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
عالی دستتان درد نکند .خدا قوت .اجرتان با خدا .خدا حفظ تان کند
علیر ضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
عالی دستتان درد نکند .خدا قوت .اجرتان با خدا .خدا حفظ تان کند
نظرات بینندگان