arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

چگونه ویروس کرونا بر تجارت جهانی فیس بوک تأثیر می گذارد؟

رئیس و مدیر عامل شرکت فیس بوک؛ مارک زاکربرگ کنفرانسی را که میزبان زنجیره تأمین برای سخت افزار شرکت در سانفرانسیسکو بود لغو کرد. این موضوع بی ارتباط با شایعات درباره شیوع ویروس کرونا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس و مدیر عامل شرکت فیس بوک؛ مارک زاکربرگ کنفرانسی را که میزبان زنجیره تأمین برای سخت افزار شرکت در سانفرانسیسکو بود لغو کرد. این موضوع بی ارتباط با شایعات درباره شیوع ویروس کرونا نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اطلاعات نادرست و شایعات پیرامون شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در فیس بوک در حال گسترش است و باعث می شود این شبکه اجتماعی با سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد چگونگی نبرد با اخبار جعلی صحبت کند. اما این تنها راهی نیست که ویروس روی فیس بوک تأثیر گذاشته است.

مانند بسیاری از شرکت ها ، تجارت اصلی فیس بوک تحت تأثیر ویروسی است که بیش از 64000 نفر را بیمار کرده و در طی چند ماه گذشته حدود 1500 نفر را کشته است. برای مثال زنجیره های تأمین سخت افزار فیس بوک، مجبور به لغو برنامه ریزی های کنفرانس صنعت خود شده است.

مانند سایر شرکت های فناوری ، زنجیره تأمین فیس بوک برای سخت افزار واقعیت مجازی خود به شدت به تامین کنندگان آسیایی وابسته است ، که توسط ویروس کرونا مختل شده ان Oculus Quest ، آخرین هدفون VR  این شرکت در نتیجه این شرایط با کمبود مواجه است.در همین زمینه فیس بوک پیامی را با این مضمون منتشر کرد:

"Oculus Quest به دلیل تقاضای زیاد در برخی مناطق به فروش رسیده است. مانند سایر شرکت ها ما به دلیل ویروس کرونا انتظار داریم تحت تأثیر مشکل سخت افزار قرار بگیریم.  ما در حال انجام اقدامات احتیاطی برای اطمینان از ایمنی کارمندان ، شرکای تولیدی و مشتریان خود هستیم و از نزدیک وضعیت را تحت نظر داریم. ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت موجودی را بازیابی کنیم. "

پیش از این بلومبرگ گزارش داده بود که فیس بوک در مورد مسافرت به چین به کارمندان خود توصیه های ایمنی کرده و ترجیح می دهد کارمندان به چین سفر نکنند. اگر شیوع این شیوع در چند ماه آینده ادامه یابد ، سؤالاتی درباره آینده رویداد مهم فیس بوک - F8 ایجاد می کند. این یک کنفرانس توسعه دهندگان است که به عنوان بزرگترین رویداد سال فیس بوک شناخته می شود.

نظرات بینندگان