arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

رییس اتاق بازرگانی ایران خطاب به رییس مجلس: طرح بانکداری اسلامی را از دستور کار خارج کنید

رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده که در نامه‌ای به رئیس مجلس از او خواسته طرح بانکداری اسلامی فعلا از دستور کار مجلس خارج شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامحسین شافعی در جریان نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور با اعلام این خبر گفته که علت این درخواست؛ نبود وقت کافی برای بررسی این طرح بسیار مهم است.

بر اساس خبر منتشر شده در پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران، شافعی گفته "در حال حاضر مجلس شورای اسلامی وارد فاز انتخابات شده است و نمی‌تواند وقت کافی و لازم را برای مطالعه و بررسی طرح مهمی چون بانکداری اسلامی فراهم کند" از این‌رو اتاق بازرگانی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته که این طرح از دستور کار خارج شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین از تعیین تکلیف نشدن ترخیص کالاهایی که ثبت سفارش آنها قبل از سال ۱۳۹۷ بوده انتقاد و بیان کرده است که این کالاها در انبار گمرکات مانده است اما به دلیل آنکه در سال ۱۳۹۷ واردات‌شان ممنوع شده؛ امکان ترخیص ندارند از این‌رو تاریخ انقضای بخشی از آنها سر آمده که قطعا برای بخش خصوصی ضرر بزرگی به همراه خواهد آورد.

با توجه به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد اقتصاد و مردم ایران و افزایش قیمت ارز در سال ۱۳۹۷؛ دولت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا را به کشور ممنوع کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان