arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

چگونه سالم تر غذا بخوریم؟

غذا خوردن یکی از عادی ترین مواردی است که همه ما هر روز حداقل دو بار اجابتش می کنیم. اما گاهی سبک غذاخوردن ما باعث می شود سلامتی ما به خطر بیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غذا خوردن یکی از عادی ترین مواردی است که همه ما هر روز حداقل دو بار اجابتش می کنیم. اما گاهی سبک غذاخوردن ما باعث می شود سلامتی ما به خطر بیفتد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، به طور کلی الگوهای رژیم غذایی سالم قلب که باعث کاهش چربی اشباع و کلسترول در رژیم غذایی ، مانند رژیم مدیترانه ای می شوند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

بازنگری در رژیم غذایی شما به ویژه هنگامی که افزایش کلسترول شما به چشم می آید ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما تحقیقات جدید نشان داده است که تمرکز  روی رژیم غذایی به افزایش عمر شما منجر می شود.

با تمرکز روی پیشنهادات رژیم غذایی سالم قلب (مقدار زیادی سبزیجات تازه ، میوه ، گوشت بدون چربی و غذاهای پرچرب موجود در چربیهای اشباع مانند کره ، پنیر و گوشت قرمز) سلامت افراد بیشتر حفظ می شود. درواقع تمرکز بر سلامت قلب می تواند بر سلامت کلی بدن موثر باشد.

چگونه سالم تر غذا بخوریم؟

برای بهینه سازی سلامت قلب خود ، باید میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب یا بدون چربی ، منابع پروتئین بدون چربی و همچنین چربی های سالم مثل آجیل ، دانه ها و روغن های گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پیروی از رژیم مدیترانه ای، برای متوقف کردن رژیم فشار خون بالا می تواند روی سلامتی افراد نیز موثر باشد. کالری شماری یکی از روشهایی است که می تواند به کنترل وزن و سلامت تر شدن بدن شما کمک کند.

به نظر می رسد سالم تر غذا خوردن هیچ ویژگی عجیبی ندارد و فقط شامل مصرف سبزیجات، میوه های تازه، گوشت و مایعات کم چربی، کاهش مصرف نان و برنج و نشاسته  ومصرف هرچه بیشتر آب و مایعات به افراد کمک می کند سالم تر غذا بخورند.

نظرات بینندگان