arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

تاکید دوباره پزشکی قانونی: آمار جانباختگان آبان به مراجع ذی‌صلاح ارائه شده / وظیفه‌ ما نیست که آمار را اعلام کنیم / آمار قصور پزشکی افزایش یافته

مسجدی آرانی در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسشی درباره اعلام شمار جان باختگان حوادث آبان‌ماه از سوی پزشکی قانونی گفت: اعلام این مسئله از وظایف ما نبوده است. پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی است که وظایف مشخصی دارد و وظیفه‌اش این نیست که چنین آماری را اعلام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان پزشکی قانونی از افزایش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس مسجدی آرانی در مراسم افتتاح ساختمان کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی که صبح امروز در شهرک غرب برگزار شد به آمارهای ارجاعی به کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۲ هزار و ۵۹۸ پرونده در کمیسیون‌ها به نتیجه رسیده است که این پرونده‌ها شامل پرونده‌های قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روان‌پزشکی قانونی است که این آمار در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ که تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده ۲۱ هزار و ۵۲۴ مورد بود، رشد پنج رصدی را نشان می‌داد.

وی با اشاره به آمار قصور پزشکی نیز اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۳۴۹ مورد پرونده قصور پزشکی به کمیسیون‌ها ارجاع شده که منجر به تبرعه ۳۸۷۶ مورد و محکومیت ۳۴۷۳ مورد شده است که این آمار در مقایسه با سال قبل که مجموع پرونده‌های قصور پزشکی در ۹ ماهه ۹۷ شش هزار و ۸۰۵ مورد بود، رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال میزان محکومیت‌ها نیز در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ که ۳۱۲۸ مورد بوده رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کمیسیون‌های پزشکی قانونی پرداخت و گفت: پزشکی قانونی موضوع عدالت و ابراز مهم قوه قضاییه و محاکم قضایی برای کشف حقیقت و جرایم است. در این میان کمیسیون‌ها نیز نقش بسیار مهمی بر عهده دارند چرا که در موارد ابهام به کمک پزشکی قانونی آمده و موارد را به درستی بررسی می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی سریع به پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون اظهار کرد: پرونده‌هایی که به کمیسیون ارجاع می‌شود باید در کمترین زمان ممکن و بالاترین دقت رسیدگی شود. افتتاح ساختمان جدید کمیسیون نیز در همین راستا انجام شده است.

مسجدی آرانی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسشی درباره اعلام شمار جان باختگان حوادث آبان‌ماه از سوی پزشکی قانونی گفت: اعلام این مسئله از وظایف ما نبوده است. پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی است که وظایف مشخصی دارد و وظیفه‌اش این نیست که چنین آماری را اعلام کند.

وی ادامه داد: ما در این مورد نیز آمارها را به مراجع ذی صلاح ارائه داده‌ایم. البته نه فقط در این موضوع بلکه در تمام موضوعات پزشکی قانونی نتایج بررسی‌های خود را به مراجع ذیصلاح ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده بود که آمار جان باختگان وقایع آبان‌ماه در اختیار پزشکی قانونی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
یک بام و دوهوا ....؟؟.؟
نظرات بینندگان