arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

همتی: برخی به اسم ته‌لنجی، انواع کالاها را وارد و تولید ملی را نابود می کنند؛ باید بررسی کرد ارز آن از کجا تامین می‌شود؟ / درمورد سامسونگ و ال‌جی، متوجه شدیم طرف کره‌ای کالاهایش را از طریق دبی به فروش می‌رساند؛ واسطه‌ها نیز از طریق لنج‌ها به داخل کشور می‌آوردند

رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی به اسم ته لنجی لنج‌ها را پر از کالای قاچاق می‌کنند و امروز هر کالایی را در بازار سفارش بدهید هفته بعد به شما تحویل می‌دهند یا اینکه اجناس کره‌ای از طریق دبی و همین لنج‌ها وارد کشور می‌شود که این موضوع از عهده بانک مرکزی خارج است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی افزود: تاب آوری در برابر شوک‌های برون زا با تورم بالا جمع نمی‌شود و بانک مرکزی همه تلاش خود را می‌کند تا تورم کنترل شود.

وی اضافه کرد: با این حال رشد نقدینگی که میانگین ۵۰ سال گذشته آن ۲۵ درصد بوده با رشد تولید متوسط حدود ۴ درصد هماهنگی ندارد و این نشان می‌دهد که باید بستر مناسب محیط کسب و کار و سیاست‌های مالی برای رشد اقتصادی ایجاد شود

وی گفت: در این مسیر نمی‌شود همه کسانی که وظیفه دارند کنار بایستند و تنها از بانک مرکزی توقع داشته باشند.

همتی افزود: در حال حاضر بورس ما طوری شده که برخی‌ها اگر روزانه کمتر از ۵ درصد سود کنند ناراحت می‌شوند و این به این معنی است که بستر رشد اقتصادی از بین رفته است.

وی گفت: در بازار‌های ثانویه مثل خودرو و بازار ارز نیز باید جلوی سفته‌بازی‌ها گرفته شود.

همتی با اشاره به اجرای عملیات بازار باز افزود: برخی‌ها در این زمینه انتقاد دارند در حالی که این یکی از ابزار‌های پیشرفته دنیاست و ما می‌توانیم با انتشار اوراق سه تا ۱۰ ساله در مسیر کنترل تورم حرکت کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارز متغیری تعیین کننده در اقتصاد ماست به همین دلیل دشمنان بر روی آن تمرکز کرده‌اند و به همین خاطر بانک مرکزی نیز برای مهار نرخ تورم بر نرخ ارز تمرکز کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور را رها بودن ریال عنوان کرد و گفت: به این منظور چرخش ریال را برای جلوگیری از سفته بازی محدود کردیم.

وی با بیان اینکه برای انتقال بیش از یک میلیارد تومان باید اسناد مربوطه به بانک ارائه شود، گفت: برخی بانک‌ها هنوز این موضوع را رعایت نمی‌کنند که من از مدیران عامل خواهم خواست که این روسای شعب را عزل کنند و اگر این کار را نکردند با خود مدیرعامل نیز برخورد می‌شود.

وی گفت: برخی مرزنشین‌ها به اسم ته لنجی لنج‌ها را پر از کالای قاچاق می‌کنند و امروز هر کالایی را در بازار سفارش بدهید هفته بعد به شما تحویل می‌دهند یا اینکه اجناس کره‌ای از طریق دبی و همین لنج‌ها وارد کشور می‌شود که این موضوع از عهده بانک مرکزی خارج است.

همتی گفت: با تزریق پول رشد ایجاد نمی‌شود همانطور که مشکل خودروسازی‌ها با تزریق این همه نقدینگی حل نشد بلکه تزریق نقدینگی فقط مشکلات در کوتاه مدت ساکت می‌کند و نوعی مسکن است.

همتی با اشاره به احتمال قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه اف‌ای تی اف افزود: با وجود اینکه به احتمال قوی‌تر این اتفاق نخواهد افتاد با این حال هر تصمیمی بگیرند هیچ تأثیری بر کشور نخواهد داشت و ما تصمیم خود را برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و اداره کشور به صورت غیرقابل تحریم ادامه خواهیم داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
خسته نباشی ۴۰ سال فکر کردی تا به این نتیجه رسیدی که باید بررسی کرد حتما ۴۰ سال هم طول میکشد که تصمیم به بررسی بگیرید نتایج بررسی هم حتما موکل می کنید به زمان ظهور آقا امام زمان
فقط مواظب باش نچایی چون خدای نکرده این برنامه کوتاه مدت دچار وقفه نشود
نظرات بینندگان