arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

ملی‌پوش کانو: با یک پارو و قایق ۱۰ساله تمرین می‌کنیم / ماهیانه بیش از سه میلیون برای خرید مکمل‌هایم هزینه می‌کنم

ملی پوش قایقرانی ایران گفت: برای مسابقات انتخابی المپیک آماده هستم و تلاش می کنم بتوانم سهمیه المپیک کانو را بگیرم اما رقابت ما با چین بر سر صدم ثانیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ملی پوش قایقرانی ایران گفت: برای مسابقات انتخابی المپیک آماده هستم و تلاش می کنم بتوانم سهمیه المپیک کانو را بگیرم اما رقابت ما با چین بر سر صدم ثانیه است.

محمد نبی رضایی در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه شانس زیادی برای او قائل هستند که در مسابقات انتخابی المپیک آب های آرام به سهمیه کانو برسد، بیان کرد: با توجه به ارزیابی که کردیم رقیب اصلی من چین است. البته چین در کانو دو نفره سهمیه گرفت و نفراتی که به سهمیه رسیدند در این مسابقات دیگر نمی توانند سهمیه بگیرند با این حال چین نفرات خوب دیگری هم دارد. من در مسابقات جهانی توانستم نمایندگان ازبکستان، قزاقستان، چین تایپه و تاجیکستان را بگیرم و رقابت اصلی بین من و چین است. شانس من هم مقداری بالا است اما مسابقه است و هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. در این مدت تمرینات خوبی داشتم. اردوی بابلسر خوب بود. اردوی با کیفیتی هم در عسلویه داشتیم که کم از اردوهای خارجی نداشت و در این اردو فقط ورزشکاران خارجی نبودند که با آنها رقابت کنیم.

او ادامه داد: ششم اسفند نیز تست انتخابی تیم ملی داریم و نفرات مشخص می شوند. من خودم روی کانو ۱۰۰۰ متر تمرکز کرده ام که سهمیه المپیک بگیرم. البته در کانو ۵۰۰متر هم شرکت خواهم کرد. نسبت به مسابقات جهانی خیلی آماده‌تر هستم و از لحاظ تکنیک و علم تمرینی، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ام. امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا عملکرد بهتری نسبت به مسابقات جهانی داشته باشم.

رضایی با اشاره به اینکه رسیدن به سهمیه المپیک در ۲۰سالگی اتفاق خوبی برایش خواهد بود، تصریح کرد: دو سال پیش تلاش کردم مدال بازی‌های آسیایی را بگیرم و موفق هم شدم الان هم دنبال کسب سهمیه المپیک هستم و اگر بتوان در سن پایین به افتخاراتی که می‌خواهی دست پیدا کنی خیی خوب است چون هر چه سن بالاتر می رود کار سخت‌تر خواهد شد. رسیدن به سهمیه المپیک هم دور از دسترس نیست و تمام تلاشم را می‌کنم.

ملی پوش کانو در پاسخ به این پرسش که چقدر برای خودش شانس کسب سهمیه المپیک قائل است، تصریح کرد: رقابت ما با چین بر سر صدم ثانیه است و نتیجه مسابقه را نمی توان پیش بینی کرد. من تمام برنامه هایم را دقیق پیش می برم و دارم تلا ش خودم را می‌کنم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که که برای آماده شدن جهت کسب سهمیه المپیک با چه مشکلاتی روبرو بوده است، تاکید کرد: ما همیشه مشکلات مالی داریم . من ماهیانه بیش از سه میلیون برای خرید مکمل هایم هزینه می کنم و با سختی پول مکمل ها را تهیه می کنم. فدراسیون هم نمی‌تواند حقوق بالایی بدهد و در حد خودش دارد کمک می‌کند.

او ادامه داد: از طرفی قایق های ما سطح بالا نیستند و برای سال ۲۰۱۰ هستند. اردوهای خارجی هم نمی‌توانیم برویم که با ورزشکاران کشورهای دیگر رقابت کنم. همه این مشکلات هست و در واقع ما با یک پارو و قایقی که برای ۱۰ سال پیش است تمرین می کنیم. کشورهای دیگر دارند برنامه ریزی زیادی روی قایقرانی می کنند اما در ایران برای فوتبال چند و رشته دیگر سرمایه گذاری می شود. کمیته ملی المپیک باید نگاه بیشتری به قایقرانی داشته باشد تا پیشرفت کند. اگر اسپانسر وارد قایقرانی نمی شود به این دلیل است که دیده نمی شود و باید قایقرانی پخش تلویزیونی داشته باشد.

در پایان گفت:از هادی کللی تشکر می کنم که در اردوی عسلویه تلاش کرد همه امکانات لازم را برای ما فراهم کند و واقعا اردوی خوبی را داشتیم همچین از مربی ام ایمان پور عزیز نیز تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان