arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
روزنامه گردی در «انتخاب»؛

یک هفته پس از پیروزی انقلاب ۵۷؛ چه کسی هواپیمای اختصاصی شاه را به تهران برگرداند؟

هواپیمای آبی‌رنگ شاهین ساعت ۶ صبح از فرودگاه رباط به قصد آزمایش به پرواز درآمد و ناگهان با تغییر مسیر به سوی تهران روانه شد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک هفته پس از پیروزی انقلاب ۵۷؛ چه کسی هواپیمای اختصاصی شاه را به تهران برگرداند؟

چه کسی هواپیمای اختصاصی شاه را به تهران برگرداند؟

سرویس تاریخ «انتخاب»: ساعت ده صبح روز سه‌شنبه یکم اسفند ۵۷، هواپیمای جت اختصاصی شاه به نام شاهین در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و سرهنگ معزی، خلبان آن، خود و تعدادی از افراد گارد را که با این هواپیما به تهران آورده بود، در اختیار اعضای کمیته انقلاب فرودگاه قرار داد. این هواپیما از مراکش به سوی تهران پرواز کرده بود.

در موقع فرود هواپیمای جت ۷۰۷ شاهین (هواپیمای اختصاصی شاه سابق) که شاه با آن به مراکش رفته بود، افراد گارد انقلاب و ماموران فرودگاه مهرآباد اقدامات امنیتی لازم را به عمل آوردند. خلبان هواپیما در موقع نزدیک شدن به فرودگاه مهرآباد موقعیت خود و تعداد و افرادی را که در هواپیما بودند به برج مراقبت اطلاع داد. با فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد افراد گارد انقلاب و ماموران افراد گارد انقلاب و ماموران فرودگاه به هواپیما نزدیک شدند و خلبان و سایر مسافران را از پای پله‌های هواپیما سوار اتومبیل کرده و به کمیته انقلاب بردند.

کیهان، مورخ یکم اسفند ۵۷، در این باره چنین گزارش داد: «هواپیمای آبی‌رنگ شاهین ساعت ۶ صبح از فرودگاه رباط به قصد آزمایش به پرواز درآمد و ناگهان با تغییر مسیر به سوی تهران روانه شد. یک ساعت قبل از نشستن هواپیما در فرودگاه تهران سرهنگ معزی و سروان اسکندریان خلبان و کمک‌خلبان هواپیما با برج مراقبت تماس گرفتند و اجازه فرود خواستند، از طرف کمیته انقلاب اسلامی، به محض با خبر شدن از ماجرا، یکی از روحانیون (آیت‌الله معزی) به فرودگاه رفت. گفته می‌شود علاوه بر خلبان و کمک‌خلبان حدود ۳۰ نفر از اعضای گارد محافظ و خدمه هواپیما نیز جزو سرنشینان هواپیما هستند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۰
فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
26
13
آفرین
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
4
26
سرنوشت اون ۳۰ نفر چی شده بالاخره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
2
20
. خداوند همه ما را هدایت کند.
Unknown
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
2
13
چه جالب! از سرهنگ خلبان معزی بعد از کودتای نوژه خبری دارید؟
مهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
1
13
این همونی بود که بنی صدر و رجوی را برد فرانسه. آیت الله معزی هم فرار کرده یا هست ؟ فکر کنم آیت الله و خلبان معزی فک و فامیل بودن.
نظرات بینندگان