arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

واكنش متفاوت سعودي‌ها به تحقير الاتفاق در آزادي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌هاي عربستاني نسبت به شكست سنگين الاتفاق مقابل استقلال واكنش متفاوتي داشتند، به طوري كه بعضي از آن‌ها غيبت مربي و بازيكنان را بهانه آوردند و در مقابل بعضي هم بازي هوشيارانه استقلال را مطرح كردند. البته بعضي از آنها هم فقط به اعلام نتيجه و اسامي گلزنان اكتفا كردند!

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، استقلال در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا موفق شد با سه گل الاتفاق عربستان را شكست دهد تا در مرحله گروهي با تيم‌هاي الريان قطر، الجزيره امارات ونسف قرشي ازبكستان هم گروه شود.

روزنامه‌هاي سعودي واكنش متفاوتي نسبت به اين شكست سنگين و تحقير آميز داشتند، به طوري كه بعضي از آن‌ها علت آن را به غيبت برانكو و بازيكنان كليدي الإتفاق همچون لازاروني وتيگالي دانستند و در مقابل بعضي ديگر "بازي هوشمندانه" بازيكنان استقلال را عامل اصلي اين شكست معرفي كردند. در اين ميان بعضي ديگر هم فقط به خبر كوتاه شكست اكتفا كردند و هيچ تحليلي را ارائه ندادند.

** روزنامه‌ الإقتصادية:

اين روزنامه‌ عربستاني بعد از شكست الاتفاق مقابل استقلال از اين دو تيتر استفاده كرد.

استقلال، الاتفاق را به AFC كاپ فرستاد

الاتفاق؛ مرحله گروهي ممنوع

اين روزنامه‌ در تحليل خود از بازي ديشب الاتفاق مقابل استقلال نوشت كه الاتفاق در حالي روز پنجشنبه با يك هواپيما اختصاصي به تهران سفر كرد كه قبل از آن با شرايط بسيار سختي روبرو شد، چرا كه برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم نتوانست تيمش را همراهي كند. به گفته خود او قبل از شروع بازي يكي از دوستانش در ايران به او خبر داده كه فدراسيون فوتبال ايران از او به خاطر عدم پرداخت ماليات شكايت كرده است و در صورت حضور در ايران بازداشت خواهد شد. گذشته از اين، الاتفاق در اين ديدار دو بازيكن اصلي و تاثيرگذار خود به نام‌هاي تيگالي و لازاروني را در اختيار نداشت كه مطمئنا با حضور اين دو چنين نتيجه‌اي رقم نمي‌خورد.

** روزنامه‌ عكاظ

اين روزنامه‌ عربستاني بر عكس روزنامه‌ الاقتصاديه كه بيشتر به بهانه تراشي روي آورد، بازي هوشمندانه استقلال را عامل شكست الاتفاق در اين ديدار دانست به طوري كه تحليل خود را از اين ديدار با اين تيتر آغاز كرد: "هوش استقلال پيروزي را براي اين تيم به ارمغان آورد".

اين روزنامه‌ نوشت كه در فوتبال احترام گذاشتن به رقيب از اهميت بالايي برخوردار است. استقلال به خوبي در اين ديدار ابتدا از لحاظ دفاعي خود را تقويت كرد و بعد رفته رفته به كارهاي تاكتيكي و هجومي روي آورد و توانست در نهايت با سه گل به پيروزي برسد. البته نبود لازاروني برزيلي و سباستيان تيگالي آرژانتيني كه به خوبي در عمق حركت مي‌كند، همچنين عدم حضور برانكو سرمربي تيم سهم بسزايي در رقم خوردن اين نتيجه‌ داشت. اما با اين وجود بازيكنان الاتفاق در اين ديدار در خط دفاعي و حمله ناهماهنگ كار كردند و در طول جريان مسابقه تنها دو بار آن هم توسط اشتباه بازيكنان حريف خطر گلزني ايجاد كردند. برعكس آن‌ها استقلال در خط حمله و از هر دو جناح خود نمايش خوبي داشت و توانست سه گل به ثمر رساند و چندين فرصت مسلم گلزني را هم از دست بدهد. در فوتبال وقتي يك تيم گل مساوي را دريافت مي‌كند، بازيكنان از لحاظ روحي دچار مشكل مي‌شوند، اما بازيكنان استقلال به خوبي از تجربه خود استفاده كردند و با وجود دريافت گل تساوي به بازي برگشتند و دو گل ديگر را هم به ثمر رساندند.

اين روزنامه‌ عربستاني در ادامه نوشت: به طور كلي در فوتبال اشتباه مدافعان و مهارت مهاجمان تاثير بسزايي در رقم خوردن نتايج دارد كه اين در بازي الاتفاق مقابل استقلال به خوبي رخ داد، به طوري كه گل سوم با پاس مستقيم رحمتي و اشتباه مدافعان در اختيار برهاني قرار گرفت و او به راحتي توپ را وارد دروازه‌ كرد. در دو گل ديگر هم جناح‌هاي استقلال به خوبي كار كردند، اما بر عكس مدافعان الاتفاق به راحتي تسليم شدند. بازيكنان استقلال در كنترل توپ و همچنين حركات بدون توپ و ايجاد فضا براي هم تيمي‌هايشان نمايش خوبي داشتند و توانستند با بازي هوشمندانه به پيروزي برسند، مساله‌اي كه براي غلبه براي تيم‌هاي ايراني بايد از آن استفاده كنيم.

**‌روزنامه‌ الرياضيه

سه گل استقلال، الاتفاق را به AFC كاپ فرستاد

اين روزنامه‌ عربستاني بر خلاف ديگر روزنامه‌ واكنش چنداني نيست به اين مسابقه نداشت و فقط با ذكر نتيجه‌ و اسامي گلزنان اكتفا كرد.

** روزنامه‌ الرياض

استقلال سهميه چهارم عربستان را سوزاند

روزنامه‌ الرياض هم همچون ديگر روزنامه‌هاي سعودي به جاي تحليل اين شكست تحقير آميز بيشتر مساله غيبت تيگالي و لازاروني و همچنين برانكو سرمربي تيم را مطرح كرد و نوشت كه كم تجربگي بازيكنان الاتفاق آن‌ها را ناكام گذاشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
1
باختن گریه نداره !!
نظرات بینندگان