arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

دادستان کل کشور: با نظر شورای نگهبان، ثبت اثر انگشت اختیاری شد / فکر نکنم با این تصمیم، مشکل خاصی ایجاد شود

دادستان کل کشور گفت: با توجه به وجود دستگاه کارتخوان و مهر خوردن شناسنامه، اختیاری بودن اثر انگشت مشکلی ایجاد نمی کند و این تجویز از سوی شورای نگهبان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور گفت: با توجه به وجود دستگاه کارتخوان و مهر خوردن شناسنامه، اختیاری بودن اثر انگشت مشکلی ایجاد نمی کند و این تجویز از سوی شورای نگهبان است.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر منتظری روز جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری انتخابات در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد دوستان را در ستاد نظارت، بررسی کردم مشکل خاصی نداشته است جز اینکه کارتخوان ها مشکل داشتند.

وی با ابراز امیدواری برای رفع این مشکل ادامه داد: مشکل اگر رفع شود، خیلی می‌تواند موثر باشد ظاهرا کارتخوان ها مشکل دارد ما که می‌خواستیم رای بدهیم، نتوانستیم و دستگاه نخواند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که بنده گرفتم در مجموع مشکل خاصی را گزارش نداده بودند. البته سه ساعت بیشتر نیست که از انتخابات گذشته است؛ امیدوارم مردم با حضور گسترده خود در همین ساعات اولیه یک برگ زرین دیگر در تاریخ انقلاب رقم بزنند و یک مجلس قوی در تراز جمهوری اسلامی تشکیل دهند.

منتظری درباره اختیاری بودن ثبت اثر انگشت گفت: اگر هم کارتخوان ها فعال باشند و هم شناسنامه ها مهر بخورد، فکر نکنم اختیاری بودن اثر انگشت مشکل خاصی ایجاد کند. با توجه به اینکه شورای نگهبان هم تجویز کرد الزامی برای زدن اثر انگشت وجود ندارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان