arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تصمیم رسمی برای عدم اعلام نتایج انتخابات به صورت جزئی / بازگشت ایران به لیست سیاه FATF / آخرین وصعیت استاد شجریان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

بن علوی: امکان گفت‌وگو بین ایران و آمریکا وجود دارد
«یوسف بن علوی عبدالله»، وزیر خارجه عمان بعد از ورود پامپئو به مسقط در روز جمعه به استقبال او رفت. وزیر خارجه عمان گفته که دولت او با آمریکا و ایران در تماس است و معتقد است که امکان گفت‌وگو میان طرفین وجود دارد.

استاندار تهران: قرار بر این شده که آمار مشارکت به صورت جزئی اعلام نشود
استاندار تهران در حاشیه بازدید از یکی از شعب انتخاباتی شهرستان شهریار گفت: قرار بر این است که آمار مشارکت مردم فقط توسط وزیر کشور و به صورت کشوری اعلام شود.

 

استاد شجریان به دستگاه تنفسی متصل است
عضو هیات مدیره بیمارستان جم تهران گفت: در حال حاضر استاد شجریان بی هوش بوده و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است. به هیچ عنوان دستگاه‌های تنفسی از وی قطع نمی‌شود و شرایط او نسبت به شب گذشته پایدارتر است.

ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت
کارگروه ویژه اقدام مالی امروز جمعه ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد.

حمله موشکی به آرامکو
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن به نام «توازن بازدارندگی سوم» در عمق عربستان سعودی خبر داد.

 

با تغییر دولت یا مجلس سیاست خارجی کشور تغییر نمی کند / نهادها سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنند
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: نهادهای قانونی در کشور از جمله شورای عالی امنیت ملی وجود دارند که راجع به سیاست خارجی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. همچنین دولت، مجلس و سایر نهادها رهنمودها و سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری دارند را دنبال می‌کنند و این گونه نیست که با تغییر دولت یا مجلس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.

 

پزشکی قانونی: نامه منتشرشده درباره حوادث آبان جعلی است
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور نامه منتسب به این سازمان درباره حوادث آبان در شبکه های اجتماعی را جعلی خواند و اعلام کرد: تمامی اجساد ارجاعی به این سازمان با دقت و بر مبنای اصول علمی و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و پس از آن بلافاصله به خانواده متوفی تحویل می شود و لذا نیازی به نگهداری اجساد وجود ندارد.

عراق برای سه روز مرزهای زمینی خود را با ایران بست
عراق پنجشنبه شب در اقدامی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا، مرزهای زمینی خود با ایران را به مدت سه روز بست. بر اساس اعلام اداره گذرگاه های مرزی عراق، شهروندان این کشور که از ایران وارد عراق می شوند شامل این ممنوعیت نخواهند بود و واردات محصولات مختلف از ایران نیز در گذرگاه های مرزی ادامه خواهد یافت. وزارت حمل و نقل عراق هم پروازهای شرکت هواپیمایی دولتی «العراقیه» از بغداد پایتخت و نجف به ایران را به حال تعلیق درآورد.

نظرات بینندگان