arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

ستاد انتخابات استان همدان: میانگین مشارکت در انتخابات در استان، حدود ۴۵ درصد است / این عدد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از اتمام شمارش آراء در شش حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حدود ۴۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از اتمام شمارش آراء در شش حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: از هفت حوزه انتخابیه استان همدان تاکنون شش حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شده است.

مصطفی آزادبخت شنبه سوم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حدود ۴۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از انتخابات سالم در کشور برگزار شد، تصریح کرد: سیستم بازرسی امکان هرگونه تخلف را در انتخابات به صفر رسانده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۴۰ نامزد در انتخابات مجلس رقابت داشتند، افزود: در استان همدان یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن وجود داشت.

آزادبخت با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر از ۲۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی «احد آزادیخواه و هادی بیگی نژاد» به مجلس راه یافتند، ادامه داد: در شهرستان ملایر احد آزادیخواه با ۳۶ هزار و ۴۷۸ رأی و هادی بیگی با ۲۲ هزار و ۵۳ رأی به مجلس راه یافتند‌.

وی گفت: در ملایر ۲۳۱ هزار و ۹۵۷ نفر واجد شرایط رأی بودند که میزان آرا مأخوذه از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۸۱ رای بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادأور شد: میزان مشارکت در شهرستان ملایر ۳۶.۸ درصد بوده است.

آزادبخت با اشاره به وجود ۱۴ نامزد انتخابات مجلس در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط رأی در نهاوند ۱۴۳ هزار و ۶۹۸ نفر بوده که در این شهرستان ۷۶ هزار و ۵۳۵ رأی اخذ شد.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در نهاوند ۵۳.۳ درصد بوده است، ادامه داد: در این حوزه «علیرضا شهبازی» با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رأی به مجلس راه یافت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان