arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

سرکنسول ایران: شایعه محدودیت ورود اتباع پاکستانی به ایران به خاطر کرونا، کذب است

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» پاکستان روز شنبه شایعه اعمال محدودیت برای ورود اتباع پاکستانی به ایران از طریق مرز زمینی میرجاوه (تفتان) به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران را به شدت تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» پاکستان روز شنبه شایعه اعمال محدودیت برای ورود اتباع پاکستانی به ایران از طریق مرز زمینی میرجاوه (تفتان) به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران را به شدت تکذیب کرد.

«محمد رفیعی» طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: طی روزهای اخیر اخبار کذبی منتسب به وی مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود اتباع پاکستانی اعم از جهانگردان، تجار، زائران و مسئولان دولتی این کشور به ایران از طریق گذرگاه مشترک مرزی تفتان (میرجاوه)، در برخی از منابع پاکستانی و فضای مجازی منتشر شده که هرگز صحت نداشته و بی اساس است.

وی افزود: براساس بررسی های به عمل آمده در تاریخ ۱ اسفند ۹۸ جلسه کمیته دائمی مرزی ایران و پاکستان با حضور مسئولان مرزی دو کشور در شهرستان میرجاوه برگزار شد که دلیل آن برگزاری انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی در ایران بود که طبق روال گذشته تصمیم گرفته شد تا تردد اتباع پاکستانی در مرز زمینی میرجاوه تا برگزاری انتخابات محدود شود.

سرکنسول ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان گفت: از امروز ۳ اسفند ۹۸ ورود تجار، بازرگانان، جهانگردان و زائران پاکستانی از جمله مسئولان مرزی و ایالتی این کشور بنابر روال گذشته در حال انجام است.

وی افزود: طبق آخرین تماس های انجام شده با ریاست محترم گمرک و فرمانده نیروی انتظامی در میرجاوه، ۲۳ دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی وارد ایران شده و هیچ گونه محدودیتی برای ورود اتباع این کشور به میهن اسلامی وجود ندارد.

محمد رفیعی تاکید کرد: موضوع ویروس کرونا محدودیتی برای ورود اتباع ایران به ایران نمی کند زیرا میزان مبتلایان آن در مقایسه با سایر کشورها کمتر است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسید.

کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
3
چرا شایعه باشه.
اتفاقا در قم بسیار زیاد شده اند . معلوم هم نیست چکاره اند . باید همه را بیرون کنند . مصیبت حضور افغانها کم نیست. اینا هم اومدند روش
نظرات بینندگان