arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: دلیلی برای تعطیلی کلاس‌های درس دانشگاه‌ها وجود ندارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در مورد بیماری کرونا در کشور کنترل شده و وضعیت غیرعادی نیست؛ بنابراین هیچ دلیلی برای تعطیلی کلاس‌ها یا توقف برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در مورد بیماری کرونا در کشور کنترل شده و وضعیت غیرعادی نیست؛ بنابراین هیچ دلیلی برای تعطیلی کلاس‌ها یا توقف برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، وجود ندارد.

علی اکبر حقدوست در پیامی صوتی خطاب به دانشجویان علوم پزشکی کشور که در پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،‌ منتشر شد، اظهار داشت: ایمنی دانشجویان علوم پزشکی از اصول کاری معاونت آموزشی است و سلامتی دانشجویان با هیچ چیز معاوضه نمی شود.

وی افزود: بیماری کرونا مختص یک روز، دو روز یا دوهفته نیست که با تعطیلی بتوان مانع گسترش آن شد،‌ بلکه باید برای چند ماه و حتی چند سال برای مقابله با آن تلاش کرد.

حقدوست با اشاره بر اینکه تعداد فوتی ها در سایر بیماری ها بیشتر است، عنوان کرد: با وجود این، باید نکات ایمنی را رعایت و در برنامه ریزی ها بدبینانه به مسائل نگاه کرد، اما واقعیت نشان می دهد که در حال حاضر این شرایط کنترل شده و وضعیت غیرعادی نشده است.

وی در ادامه افزود: ویروس کرونا در ایران نیز دیده شده است؛ اگرچه پیشتر تمهیداتی برای کنترل به اجرا درآمد، اما اکنون باید کمرها را محکم تر بست تا این مشکل را نیز مانند مشکلات دیگر رفع کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فضای اضطراب موجود در جامعه نسبت به شیوع این ویروس عنوان کرد: اضطراب موجود در جامعه بیشتر از واقعیت ها است. خطر این بیماری نسبت به ترس ایجاد شده در جامعه به واقع ناچیز است.

این اپیدمیولوژیست بر اساس تازه ترین رویدادها درباره ویروس کرونا عنوان کرد: جز در شهر قم در هیچ شهر دیگری انتقال بیماری را به صورت محلی نداشتیم اگرچه موضوع به این معنی نیست که در سایر نقاط نیز نخواهیم داشت.

حقدوست افزود: هیچ کشوری در جهان و هیچ شهری در ایران از انتقال محلی در امان نیست اما به نظر می رسد شاخص های انتقال و مرگ و میر کمتر از آن چیزی است که پیشتر گمان می شد. اگر این ویروس دو تا سه هفته در قم چرخش داشته است، باید عنوان کرد که میزان انتقال آن محدود بوده است در غیر این صورت باید افراد بیشتری مبتلا می شدند.

وی با اشاره به خطرات پیش روی پزشکان به عنوان اصلی ترین مجریان درمان و سلامت در کشور گفت: پزشکان ما خطرات این رشته را می پذیرند و باید ایثارگرانه تر فعالیت کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دانشجویان رشته های علوم پزشکی به عنوان پیام آوران سلامت وظیفه سنگینی بر دوش دارند؛ باید آرام باشند، جامعه را آرام سازند، خود احتیاط کنند و هم به دیگران نکات ایمنی را آموزش دهند.

وی با تاکید بر کمک همگانی و برطرف ساختن اضطراب ایجاد شده در جامعه، تصریح کرد: در حال حاضر با هجوم بیماران به دلیل آنفلوآنزای فصلی نیز روبه رو هستیم. همگی باید دست به دست هم دهیم. اگرچه این به آن معنا نیست که دانشجویان علوم پزشکی خود را بیش از حد در معرض خطر قرار دهند اما خطر آنچنان نیست نبوده و نیاز به برخی اقدام های ویژه است.

حقدوست در ادامه از شرایط متفاوت شهر قم سخن گفت و خطاب به دانشجویان افزود: آرامش خود را حفظ کنید و از شایعات منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها دوری کنید و اخبار را تنها از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال کنید.

وی گفت: امید است به زودی با اطلاعات بیشتر این مساله را مدیریت و بیماری را کنترل کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
اون موقع با این اوضاع سازمان سنجش میخاد جمعه کنکور دکتری برگزار کنه
هزاران نفر ۴ساعت کنار هم قرار بگیرن که کل کشور مبتلا بشن
تا از چین هم عبور کنیم
نظرات بینندگان