arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
هلث لاین:

اگر درباره ابتلا به کرونا نگرانید این مطلب را بخوانید / بهداشت شخصی رکن اصلی پیشگیری است

این روزها و با شیوع ویروس کرونا نگرانی های پرشماری در ذهن افراد مختلف مطرح می شود. برای مثال شهروندان شهرهایی که در معرض ویروس قرار گرفته اند نگران این موضوعند که چگونه می توانند از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها و با شیوع ویروس کرونا نگرانی های پرشماری در ذهن افراد مختلف مطرح می شود. برای مثال شهروندان شهرهایی که در معرض ویروس قرار گرفته اند نگران این موضوعند که چگونه می توانند از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از هلث لاین، همانطور که تقریبا همه ما می دانیم و طی روزهای اخیر نیز بارها در خبرها مطالعه کرده ایم، شستن دست ها برای جلوگیری از بیماری های عفونی مانند کرونا بسیار مهم به نظر می رسد.

علائم شایع عفونت کرونای جدید شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. اگر به تازگی اخبار را تماشا کرده باشید ، مطمئناً می دانید که این ویروس به جز چین به بسیاری از کشورهای دیگر نفوذ کرده است. جالب است بدانید که خانواده ویروس های کرونا طی دو دهه اخیر روندی رو به رشد را تجربه کرده اند.

نمونه دیگر یک کروناویروس جدی SARS است ، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدل 2019 مانند SARS نیست. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس ، یک وضعیت اورژانس بهداشت عمومی وجود دارد که نگرانی های بین المللی را به وجود آورده است. اما بعد از این مقدمه برگردیم به سوال خود:

چگونه می توانم از خودم محافظت کنم؟

در حالی که هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت 2019-CoVID وجود ندارد ، هنوز کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید.دکتر اریک سیو پنا ، مدیر بخش بهداشت جهانی نورث ول و دانشکده پزشکی زوکر در هافسترا / نورث ول در نیویورک می گوید: "بهترین محافظت ، شستن دست ها و عدم  تماس دست با چهره  است. شایع ترین شیوه انتشار ویروس هایی از این دست،  قطرات یا ذرات ناشی از عطسه و سرفه  محسوب می شود که سرشار از ویروس ها است؛ این ذرات آلوده  روی سطحی که شخص لمس می کند می نشیند."

اگر درباره ابتلا به کرونا نگرانید این مطلب را بخوانید / بهداشت شخصی رکن اصلی پیشگیری است

توصیه های کلی برای پیشگیری از بیماری شامل این موارد است:

_دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید. یک ضد عفونی کننده حاوی الکل می تواند در صورت عدم وجود صابون و آب کار کند

_از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید

_وقتی بیمار هستید در خانه بمانید

_هنگام سرفه ، دهان خود را بپوشانید

_اشیاء و سطحی که اغلب لمس می شود تمیز و ضد عفونی کنید.مثل میز، پیشخوان آشپزخانه و ...

_توجه به این نکته مهم است که ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل بسیار مفیدند ، اما یک اقدام پیشگیرانه صد در صد برای جلوگیری از ویروس ها نیستند

ضد عفونی کننده های مبتنی بر الكل می توانند در بعضی مواقع تعداد میكروب های دست را به سرعت كاهش دهند، اما این نوع ضد عفونی كننده ها همه انواع میكروب ها را از بین نمی برد. به طور کلی رعایت بهداشت فردی بهترین روش برای کنترل ابتلا به ویروس است.

اگر  به خاطر شغل یا شرایط زندگی مرتب سفر می کنید چه ؟

دکتر ترزا موری آماتو ، مدیر بخش داروهای فوریت های پزشکی لانگ آیلند می گوید: "سفر به چین بسیار خطرناک است اما با توجه به شیوع سریع بیماری، چین تنها قربانی این ویروس نیست و در نتیجه بهتر است تا حد امکان به هیچ منطقه مشکوکی سفر نکنید. فرودگاهها و بخش ترانزیت از خطرناک ترین مناطق برای شیوع ویروس محسوب می شوند. "

*رویا پاک سرشت

برچسب ها: خواندنی ها ، کرونا
نظرات بینندگان