arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
بیزینس اینسایدر:

تجربه بیماران کرونا از روز اول ابتلا تا مرحله بستری شدن در بیمارستان / از تب و درد عضلانی تا علائم حاد تنفسی

تفکیک روزانه علائم کرونا نشان می دهد که چگونه بیماری COVID-19 از  حالت بد به وخیم تر شدن می رود. این تفکیک روز به روز یا به عبارتی ردیابی ردپای ویروس کرونا می تواند به کنترل وضعیت بیماران جدید کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تفکیک روزانه علائم کرونا نشان می دهد که چگونه بیماری COVID-19 از  حالت بد به وخیم تر شدن می رود. این تفکیک روز به روز یا به عبارتی ردیابی ردپای ویروس کرونا می تواند به کنترل وضعیت بیماران جدید کمک کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، شاید مهمترین چیزی که تا این لحظه درباره کرونا می دانیم این است که تب شایعترین علامت است.این(تب) شایع ترین علامت در بین بیمارانی است که ویروس جدید کرونا را در سراسر چین جابجا کردند و در نهایت به خارج از این کشور نیز صادر کردند.

مطالعه ای جدید که تقریباً 140 بیمار در بیمارستان Zhongnan دانشگاه ووهان  را بررسی کرده است، موفق شده که یک الگوی رایج از علائم مرتبط با این ویروس را مشخص کند. بر اساس این مطالعه اکنون مشخص است که در حدود 99٪ از بیماران درجه حرارت بدنی بالایی دارند. در حالی که بیش از نیمی از آنها خستگی و سرفه خشک را تجربه کرده اند. حدود یک سوم نیز درد عضلانی و مشکل در تنفس را تجربه کرد.

تحقیقات مرکز کنترل بیماریهای چین نشان می دهد که حدود 80٪ موارد کروناویروس خفیف است. حدود 15٪ از بیماران به موارد شدید مبتلا شده اند و 5٪ نیز به وخیم ترین حالت بیماری مبتلا هستند.

تجربه بیماران کرونا از روز اول ابتلا تا مرحله بستری شدن در بیمارستان / از تب و درد عضلانی تا علائم حاد تنفسی

در اینجا چگونگی پیشرفت علائم در بیماران آورده شده است:

روز اول: بیماران تب دارند. همچنین ممکن است دچار خستگی ، درد عضلانی و سرفه خشک شوند. اقلیت کوچکی از آنها ممکن است یک یا دو روز قبل دچار اسهال یا حالت تهوع شده باشند.

روز پنجم: بیماران ممکن است در تنفس دچار مشکل شوند. به خصوص اگر مسن باشند یا وضعیت سلامتی ضعیف و پیش بینی شده ای داشته باشند.

روز هفتم: طبق مطالعه دانشگاه ووهان، به طور متوسط ​​قبل از بستری شدن بیماران در بیمارستان ، یک دوره نهان رخ می دهد که وضعیت بیمار نسبتا پایدار است.

روز هشتم: در این مرحله ، بیماران مبتلا به موارد شدید (15٪ طبق گفته های CDC چینی) دچار سندرم پریشانی حاد تنفسی می شوند (نوعی بیماری که با ظهور مایعات در ریه ها ایجاد می شود و اغلب کشنده است).

روز دهم: اگر بیماران علائم وخیم تری دارند ، یعنی زمان پیشرفت و حاد بیماری است که احتمالاً در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند. این بیماران احتمالاً از درد شکم و کاهش اشتهای بیشتر از بیماران دارای موارد خفیف رنج می برند.

روز هفدهم: به طور متوسط ​​، افرادی که از ویروس بهبود می یابند، بعد از دو هفته از بیمارستان مرخص می شوند.

با این حال ، ممکن است اولین علائم بلافاصله پس از آلوده شدن فرد به وجود نیاید. لورن آنچل مایرز ، اپیدمیولوژیک در دانشگاه تگزاس در آستین ، به بیزینس اینسایدر گفت: "ممکن است یک بیمار معمولی بدون نشان دادن علائم به مدت پنج روز یا بیشتر از پنج روز پیش آلوده شده باشد.پس از بروز علائم ، بسیاری می توانند تصور کنند دچار ذات الریه باشند. اما پاراس لخانی ، رادیولوژیست در دانشگاه توماس جفرسون ، به بیزینس اینسایدر گفت:"  COVID-19 با گذشت زمان  فشار بر مریض را افزایش می دهد که به سرعت این بیماری را از  ذات الریه جدا می کند."

لخانی گفت: "پنومونی معمولی به سرعت پیشرفت نمی کند. به طور معمول ، اکثر بیمارستان ها با آنتی بیوتیک ها ذات الریه را درمان می کنند و  شرایط بیماران تثبیت می شود و بعد به مرور بیماران شروع به بهتر شدن می کنند. با این حال ، بیماران کروناویروس حتی بعد از دریافت درمان مانند  دریافت مایعات یا استروئیدها بدتر شوند. "

*رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان