arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین آمار از مبتلایان به کرونا / ثبت کمترین مشارکت مردم در انتخابات مجلس در ۴ دهه اخیر / میزان مشارکت در کلانشهر‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تعداد مبتلایان به کرونا به ۴۳ نفر افزایش یافت / تعداد فوتی‌ها: ۸ نفر
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۸ نفر رسیده است. با جمع بندی آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده، از ۴۳ نفری که تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، ۲۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در تهران، ۴ نفر در گیلان، دو نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران هستند.

میزان مشارکت ۴۲ درصد بود
رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد: رأی دهندگان در انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار ۴۰۴ نفر بودند که ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند یعنی مشارکت ۴۲.۵۷ درصد در این دوره بوده است. رحمانی فضلی درباره میزان مشارکت استان تهران و شهر تهران گفت: در استان تهران دو میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر که به میزان ۲۶.۲ درصد مشارکت داشتند و در حوزه تهران، ری و شمیرانات و پردیس یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر به میزان ۲۵.۴ درصد مشارکت کردند. به این ترتیب پایین ترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس بعد از انقلاب ثبت شد.

وزیر بهداشت: منشاء کرونا در ایران ناقلین چینی هستد

وزیر بهداشت از توزیع رایگان بسته‌های ویژه مقابله با کروناویروس شامل ماسک، مایع ضدعفونی کننده و بروشورهای آموزشی در میان خانواده‌های قم خبر داد. سعید نمکی درباره منشاء این بیماری در کشورمان گفت: طبق بررسی‌هایمان منبع ویروس را پیدا کردیم که از ناقلین چینی بوده است و موارد آن در حال مشخص شدن است. همچنین یکی از فوتی‌ها در قم بازرگانی بود که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به چین داشته است. وزیر بهداشت گفت: از مردم عزیز قم خواهش می‌کنم که سفر نکنند. برخی به ما گفتند که قم را قرنطینه کنید، اما من اعتقاد دارم مردم ما آنقدر فهیم، شریف و باشخصیت هستند که با آموزش‌هایی که ارایه می‌دهیم، خودشان رعایت می‌کنند و قرنطینه خانگی را برای خودشان اعمال می‌کنند. بنابراین خواهشم از مردم این است که از قم به جایی سفر نکنند و در عین حال اعلام می‌کنم که در حال حاضر رفتن به سمت قم و شهرهای زیارتی را مطلقا توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در حال حاضر قم یک کانون بیماری است که باید آن را مدیریت کنیم و موارد زیادی را که از مناطق مختلف مورد بررسی قرار دادیم و مثبت شده‌اند، اکثرا منشاء سفر به قم داشته‌اند.

محسن هاشمی: اگر تعداد موارد ابتلا به کرونا زیاد شود، احتمالا تهران قرنطینه می‌شود

محسن هاشمی در یک گفت و گوی تلویزیونی، در مورد اینکه آیا بحث قرنطینه شهر تهران مطرح شده است یا خیر، گفت: تاکنون نهف باید این موضوع را از وزارت بهداشت سوال کنیم. او ادامه داد: انشاءالله سوال می کنم و احتمالا اگر تعداد زیاد شود حتما این کار را انجام می دهیم.

میزان مشارکت در کلانشهرها

بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات، در اصفهان 412 هزار نفر رای دادند که با توجه به آمار یک میلیون و 600 هزار نفری واجدان شرایط، میزان مشارکت 25.7 درصد است. در مشهد نیز 743 هزار نفر رای دادند که با توجه به آمار دو میلیون و 365 هزار نفری واجدان شرایط، میزان مشارکت 31.4 درصد است. همچنین میزان مشارکت در کرج 22.4 درصد، در شیراز 26.4 درصد و در اهواز 33.5 درصد اعلام شده بود.

رهبر معظم انقلاب: به بهانه یک ویروس، علیه شرکت مردم در انتخابات تبلیغات کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با تشکر از «درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات» و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، و با اشاره به فضاسازی منفی و پر حجم دستگاههای تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تبلیغات منفی از چند ماه قبل آغاز و با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر شد و در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند.

سندرز در انتخابات دموکرات ها در نوادا پیروز شد

براساس آخرین نتایج انتخابات درون حزبی، سندرز نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توانسته با کسب ۳۶۴ رای در جایگاه اول قرار بگیرد. جو بایدن با کسب ۱۲۹ رای در جایگاه دوم قرار دارد و تام استایر میلیاردر و فعال لیبرال نیز با کسب ۶۰ رای در جایگاه سوم قرار داد. نوادا سومین ایالتی بود که انتخابات داخلی دموکرات ها در آن برگزار می شد. سندرز پیش از این در ایالت نیوهمشایر نیز پیروز شده بود. اما انتخابات آیووا را بوتجج برده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
2
2
خوب هر روز به این بهانه خودش را مطرح میکنه اصلا تو مگه دیروز نگفتی قرنطیه ای پس چرا امروز مصاحبه کردی و قرنطینه را شکستی. من نفهمیدم چطور FATF و کرونا در زمان انتخابات چطور همزمان شد این چه سیاست رسانه ای است .اصلش یک تست کامل کرونا انجام شده لطفا گرام هاش را نشان بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟
نظرات بینندگان