arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ورج:

چگونه ویروس کرونا بر دنیای فناوری تاثیر منفی می گذارد؟ / از اپل تا آمازون و فیس بوک در شرایط اضطراری قرار دارند

در حال حاضر دنیای فناوری به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. این تاثیر را می توان در بسته شدن دفاتر شرکت های فناوری، ، فروشگاه ها و کارخانه ها در چین و همچنین محدود کردن سفرهای کارمندان و در نهایت تعطیلی برخی کارخانه ها مشاهده کرد. ویروسی که تصور می شد نهایتا تا پایان ماه پیش میلادی کنترل شود، اکنون یک ماه دیگر نیز در سراسر جهان جولان می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حال حاضر دنیای فناوری به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. این تاثیر را می توان در بسته شدن دفاتر شرکت های فناوری، ، فروشگاه ها و کارخانه ها در چین و همچنین محدود کردن سفرهای کارمندان و در نهایت تعطیلی برخی کارخانه ها مشاهده کرد. ویروسی که تصور می شد نهایتا تا پایان ماه پیش میلادی کنترل شود، اکنون یک ماه دیگر نیز در سراسر جهان جولان می دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از اثرات کوتاه مدت و بلند مدت کرونا پیش بینی شده است ، از رویدادهای به تعویق افتاده گرفته تا شرکت هایی که دفاتر خود را در چین تعطیل کرده اند یا کارمندان خود را با منع سفر به چین محدود کره اند.

در اوایل ماه جاری میلادی ، شرکت های بزرگ فناوری اعلام کردند که به طور موقت تمام دفاتر شرکت ها ، کارخانه های تولیدی و فروشگاه های خرده فروشی را در سراسر چین تعطیل می کنند. این شرکت ها شامل اپل ، سامسونگ ، مایکروسافت ، تسلا و گوگل هستند. (گوگل همچنین دفاتر نزدیکی هنگ کنگ و تایوان را تعطیل کرده است.) انتظار می رفت بیشتر این تعطیلات تا یکشنبه 9 فوریه ادامه یابد ، اگرچه برخی از شرکت ها مشخص نکردند که دقیقاً دفاتر چه موقع بازگشایی می شوند.

رئیس بخش امور مشتریان اپل  در 7 فوریه در یک ایمیل داخلی نوشت که انتظار می رود دفاتر و مراکز تماسی 10 فوریه بازگشایی شوند. وی نوشت: "تمیز کاری های استرلیزه اضافی ، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های محلی در اطراف اماکن عمومی در این تصمیم نقش دارند."

به گفته بلومبرگ ، در آن زمان تصور می شد كه این محدودیت ها می تواند تا 15 فوریه برای بسیاری از فروشگاه ها ادامه داشته باشد. ما از آن تاریخ گذشته و اپل هنوز هم نسبت به بازگشایی فروشگاهها با احتیاط عمل می کند. در یک به روزرسانی، اپل گفت "به تدریج فروشگاه های خرده فروشی را بازگشایی می کند و این کار را تا حد امکان با اطمینان از مسائل بهداشتی و ایمنی انجام می دهد. " این شرکت گفت که دفاتر شرکت ها و مراکز تماس با آن در چین باز است.

آمازون هنوز وضعیت تعطیلی دفاتر را در پکن ، شنزن ، شانگهای یا گوانگژو مشخص است (در ووهان جایی که این ویروس منشأ داشته باشد ، دفتری ندارد) همچنین به کارمندانی که در داخل و خارج از کشور چین سفر می کنند ، توصیه می شود قبل از بازگشت به دفتر ، به مدت 14 روز از خانه کار کنند.

در حالی که فیس بوک در چین دفاتر ندارد ، به کارمندان نسبت به مسافرت های غیر ضروری به این کشور هشدار می دهد. شرکتهای ال جی و ریزر  نیز به همین ترتیب به کارمندان خود مشاوره داده اند.  اما اینکه مسافران بتوانند به چین برسند مسئله دیگری است ، زیرا بیش از 50 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان هم اکنون پروازهای ورودی و خروجی از کشور چین را به حالت تعلیق در آورده اند.

از آنجا که بسیاری از محصولات شرکتهای بزرگ در چین تولید می شوند (یا از قطعات فروشندگان چینی استفاده می کنند) ، متخصصان همچنین به مشتریان هشدار می دهند که انتظار دارند در بخش هایی مثل  تلفن های هوشمند مختلف ، هدست های VR ، اتومبیل و سایر لوازم جانبی فناوری با کمبود مواجه شوند. در چین انتظار می رود آیفون ها و تولید ایرپادز به طور بالقوه به تأخیر بیفتد  زیرا کارگران کارخانه قادر به از سرگیری کار نیستند.

روز شنبه ، هشتم فوریه ، Nikkei Asia Review گزارش داد که چین با توجه به شرایط کار و زندگی در کارخانه فاکسکان، این شرکت را از بازگشایی کارخانه شنژن خود باز می دارد و فاکسکان به طور مستقل تصمیم گرفته است تا در انتظار بررسی دولت ، کارخانه ژنگژو را بسته نگه دارد. کارخانه ژنگژو ، با نام مستعار ، "شهر آیفون" ، جایی است که بخش عمده ای از آیفون های جهان مونتاژ می شوند. بلومبرگ می گوید ژنگژو ممکن است تولید محدود را از سر بگیرد اما با تعداد کمی از کارگرانی که برای سال نو به خانه سفر نکرده اند.

فیس بوک همچنین با استناد به شیوع این تاخیر ، سفارشهای جدید خود را برای آخرین هدفون Oculus Quest VR متوقف کرده  و بیانیه داده است. در بخشی از این بیانیه نوشته شده است؛ "[مانند] شرکت های دیگر ، ما به دلیل شیوع کرونا انتظار داریم تأثیر اضافی بر تولید سخت افزار ما بگذارد. ما برای اطمینان از ایمنی کارمندان ، شرکای تولیدی و مشتریان ، اقدامات احتیاطی انجام می دهیم و از نزدیک وضعیت را تحت نظر داریم. ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت موجودی را بازیابی کنیم. "

ایسوس نیز به مشتریان هشدار داده است كه به دلیل وجود کرونا با مشکلاتی در تولید رو به رو خواهد شد. به دلیل تعطیلی کارخانه ، تسلا همچنین تحویل مدل 3 با مشکلاتی مواجه است. به گزارش پایگاه خبری South China Morning Post ، سایر مارک های چینی که انتظار دارند تاخیر در تولید را مشاهده کنند شامل اوپو، شیائومی، لنوو و هواوی است. به طور مشابه ، عرضه محصولات در سراسر بخش فناوری که انتظار می رفت اوایل فوریه عرضه شوند ، اکنون به دلیل ویروس به تأخیر افتاده اند. این موارد شامل کنسول نینتندو سوئیچ ، بازی ها و لوازم جانبی و مواردی مشابه می شوند.

کنگره جهانی موبایل نیز در ماجرایی دراماتیک در سایه ویروس کرونا لغو شد.

نظرات بینندگان